اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرگان انتقاد کرد

همکاری اماکن متبرکه در ثبت وقایع فوتی در حد انتظار نیست

فرماندار شهرستان گرگان از همکاری نامناسب اماکن متبرکه در ثبت وقایع حیاتی این شهرستان انتقاد کرد و گفت: همکاری اماکن متبرکه در این راستا در حد انتظار نیست.

همکاری اماکن متبرکه در ثبت وقایع فوتی در حد انتظار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حیدرعلی احمدی ظهر امروز در نخستین شورای هماهنگی ثبت‌احوال استان گلستان در سال 1392 اظهار داشت: 102 واقعه فوت توسط گورستان‎های مرکز استان ارائه شد که با افزایش ثبت یاران این رقم افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص تعداد گورستان‎های مرکز استان تصریح کرد: تعداد چهار گورستان محلی و شهری و تعداد 39 گورستان روستایی در شهرستان گرگان وجود دارد.

افزایش حصار گورستان‎ها یکی اولویت‎های فرمانداری گرگان

فرماندار گرگان متذکر شد: یکی از اولویت‎های سال‌جاری فرمانداری گرگان افزایش حصار گورستان‎ها و اشرافیت دهیاران به این نقاط خواهد بود.

احمدی؛ افزایش تعداد ثبت یاران و وظیفه‎مند کردن دهیاران را در افزایش عملکرد ثبت وقایع حیاتی مهم خواند و ابراز داشت: با افزایش تعداد ثبت یاران می‎توان به نقطه‎ای که مورد هدف مطلوب است، دست یافت.

وی با بیان اینکه کمیته اجرایی ثبت وقایع حیاتی در گرگان فعال است، اذعان کرد: این کمیته به صورت هفتگی نسبت به برگزاری جلسات مستمر و مداوم اقدام می‎کند.

ثبت وقایع حیاتی در گرگان رو به رشد است

فرماندار گرگان با اشاره به عملکرد ثبت وقایع حیاتی این شهرستان در سال‎های 1390 و 1391 افزود: ثبت ولادت در مهلت قانونی در سال 1390 حدود 98.8 درصد بوده و در سال 1391 به 99.2 درصد رسیده است که رشد 0.4 درصدی را نشان می‎دهد.

احمدی یادآور شد: ثبت وفات در سال 1390 حدود 96.3 درصد بوده و در سال 1391 به 97.7 درصد رسیده است که از رشد 1.4 درصدی برخوردار بوده است.

به گفته وی؛ از ابتدای سال‌جاری 93.2 درصد واقعه فوتی در مدت زمان قانونی در شهرستان گرگان به ثبت رسیده است.

فرماندار گرگان در پایان با ارائه پیشنهادی خواستار شد تا برای جلوگیری از روزمرگی شورای ثبت وقایع حیاتی، دبیر شورا هر ساله یک مرحله از آخرین توقعات شورای استان را از شهرستان مطالبه کند تا برای رفع مشکلات، اقدامات بهینه‎ای اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/83001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول