اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان مرکز استان گلستان:

گلستان رتبه اول تصادف راکبان موتورسیکلت را دارد/ رشد 150 درصدی غرق‎شدگی در گلستان

دادستان مرکز استان گلستان با اشاره به اینکه استان گلستان در تصادفات منجر به فوت راکبان موتورسیکلت در کشور رتبه اول را دارد گفت: آمار غرق‌شدگی در دو سال گذشته در گلستان رشد 150 درصدی داشته است.

گلستان رتبه اول تصادف راکبان موتورسیکلت را دارد/ رشد 150 درصدی غرق‎شدگی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباس پوریانی بعدازظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: بیشترین جرایم در سال 1391 را تصادفات منجر به فوت تشکیل می‎دهند که در سال 1390، 576 نفر فوتی و در سال 1391، 545 نفر فوتی در تصادفات رانندگی را داشته‎ایم که سال 1391 نسبت به 1390 ماهش 5/5 درصدی را شاهد بوده‎ایم.

وی ادامه داد: در مدت دوماهه اول سال 1392، 85 مورد تصادف منجر به فوت ثبت شده است که در مدت مشابه سال گذشته 68 مورد بوده و افزایش 25 درصدی تصادفات منجر به فوت را در دو ماهه اول سال‌جاری را شاهد بوده‎ایم.

47 درصد تصادفات فوتی را راکبان موتورسیکلت تشکیل می‎دهند

دادستان مرکز استان گلستان خاطرنشان کرد: در سال 1391، 47 درصد تصادفات منجر به فوت را راکبان موتورسیکلت تشکیل می‎دهند که متاسفانه استان گلستان در خصوص تصادفات منجر به فوت راکبان موتورسیکلت در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی اعلام کرد: عمده دلایلی که منجر به فوت در تصادفات راکبان موتورسیکلت تشخیص داده شده عدم استفاده از کلاه ایمنی و عدم رعایت درست مقررات راهنمایی و رانندگی است.

پوریانی تصریح کرد: عمده راکبان موتورسیکلت که در اثر سانحه رانندگی فوت شده‎اند کشاورزانی هستند که با توجه به کشاورزی بودن منطقه در راه رسیدن به زمین‎های کشاورزی و یا در راه بازگشت به محل سکونت بودند که باید این عزیزان در خصوص توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و دقت در عبور و مرور و استفاده از کلاه ایمنی توجه بیشتری را داشته باشند.

رشد 150 درصدی غرق‌شدگی در دو سال گذشته در گلستان

دادستان مرکز استان گلستان همچنین در خصوص آمار غرق‌شدگان در رودخانه‎ها، آبگیرها و مناطق مشابه عنوان کرد: در سال 1390 در گلستان 18 نفر در دریاها، آبگیرها و مناطق مشابه غرق شده‎اند که این تعداد در سال 1391 به 45 نفر افزایش داشته است.

وی افزود: متاسفانه مشاهده می‎کنیم که تعداد غرق‌شده‎ها در سال 1391 نسبت به سال 1390 رشد 150 درصدی داشته است.

انتهای پیام/83004/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول