اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان:

هدف قرار دادن ایرباس فجیع‌ترین جنایت تاریخ معاصر است

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان از حمله ناو آمریکایی به ایرباس ایران در آب‌های خلیج فارس به عنوان یکی از فجیع‌ترین جنایات بشری تاریخ معاصر یاد کرد.

هدف قرار دادن ایرباس فجیع‌ترین جنایت تاریخ معاصر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، گل‌محمد بامری امروز به مناسبت سالروز فاجعه حمله هوایی آمریکا به هواپیمای ایرباس ایرانی گفت: این فاجعه نقض حاکمیت ایران در آب‌های سرزمینی خود به وسیله آمریکا و یکی از موارد نقض حقوق بشر، حقوق بین الملل و حقوق سازمان بین المللی هوانوردی محسوب می‌شود.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تیرماه برای مردمان ایران اسلامی ماهی پرفراز و نشیب و همراه با تلخی بوده است.

بامری یادآور شد: در بحبوحه جنگ تحملی 7 تیر سال 1360 بود که دفتر حزب جمهوری اسلامی به دست گروهک منافقان منفجر و تعداد 75 تن از دلسوزان نظام جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند و دشمنی استکبار با ملت ایران در یکی دیگر از روزهای ماه تیر به اوج خود رسید و استکبار و به سرکردگی آنها، آمریکا با حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس، 290 نفر را به شهادت رساند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اظهار داشت: دولت آمریکا مسئولیت حادثه را هیچ گاه قبول نکرد و هیچ ‌کدام از خدمه ناو وینسنس تحت پیگرد قرار نگرفتند و حتی ویل راجرز، فرمانده ناو جنگی آمریکا در پایان خدمت خود مدال گرفت.

بامری با بیان اینکه حمله ناو آمریکایی به ایرباس ایران در آب‌های خلیج فارس یکی از فجیع‌ترین جنایات بشری تاریخ معاصر به شمار می‌رود ابراز داشت: این فاجعه تاریخی با تایید و فرمان مقامات کاخ سفید و برای انتقام از ملتی مقاوم، پایدار و سلحشور که به منویات قدرت‌های سلطه‌گر قاطعانه و شجاعانه «نه» گفت‌، انجام شد.

وی ابراز داشت: حفظ منافع، غارت، چپاول منابع و ثروت ملت‌های مستقل و آزادی‌خواه و هرگونه جنایت و اقدام علیه بشریت در دکترین سلطه و سیاست‌های قدرت‌های استکباری مجاز شمرده شده است و صحنه‌ها و عرصه‌های فراوانی از این خوی شیطانی و ضد انسانی سردمداران نظام سلطه و استکبار امروز در معرض افکار عمومی جهانیان قرار دارد.

بامری اضافه کرد: حادثه ایرباس ثابت کرد که مدافعان حقوق بشر تنها به دنبال اعمال فشار بر کشورهای آزاد و مستقل برای پیشبرد اهداف دنیای غرب هستند و این حمله موشکی لکه ننگی بر پیشانی مدافعان حقوق بشر در جهان است.

وی در پایان خاطر نشان کرد و گفت: امروز در بیست و پنجمین سالگرد شهادت هموطنانمان در حادثه تروریستی 12 تیر 67 و حمله موشکی به هواپیمای مسافربری گرد هم جمع شدیم تا از اعمال ننگین آمریکای جنایتکار ابراز انزجار کنیم، همچنین با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت کنیم.

انتهای پیام/88007/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول