اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خوزستان:

افزایش 39 درصدی درآمدهای خوزستان/ توجه به صنایع پایین دستی در اولویت است

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: مجموع درآمدهای استانی امسال 333 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده که نسبت به سال گذشته، 39.4 درصد افزایش داشته است.

افزایش 39 درصدی درآمدهای خوزستان/ توجه به صنایع پایین دستی در اولویت است

مسعود صدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در سال‌های اخیر تنها به دنبال صنایع بالادستی بودیم و صنایع پایین دستی که به مراتب سود بالایی دارد را تقریبا فراموش کرده‌ایم.

وی بیان کرد: امروز شاهد آن هستیم استان‌های دیگر مواد اولیه تولید محصول خود را از پتروشیمی‌های موجود در استان خوزستان خریداری کرده و در نهایت به خود ما می‌فروشند.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خوزستان افزود: این کار نه تنها موجب اشتغالزایی در استان‌های دیگر شده بلکه گردش مالی پول را در همان استان به همراه دارد و هیچ سودی نصیب استان ما نمی‌شود.

وی عنوان کرد: امروز کمتر شاهد رونق صنایع پایین دستی در استان هستیم پس می‌طلبد که این بخش در استانی که منابع و ظرفیت‌های بسیاری داشته گسترش یابد.

صدری گفت: امروز صنایع پایین دستی ارزش افزوده بالایی در سطح جهان دارد اما متاسفانه برای رشد این صنعت در استان سرمایه گزاری لازم صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: مجموع درآمدهای استانی از ابتدای سال تاکنون 333 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده که در مقایسه با ارقام مشابه در سال گذشته، 39.4 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: نسبت وصولی‌های مالی استان با توجه به ارقام منظور شده در لایحه بودجه سال 92 بیش از 102 درصد تحقق یافته است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خوزستان در پایان گفت: همچنین میزان درآمدهای ملی از ابتدای سال تاکنون 206 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده که در مقایسه با ارقام مشابه در سال‌گذشته معادل یک درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ 72001/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول