اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تشکیل سازمان سواحل ضرورتی به اندازه جان آدم‌ها

سازمان عمران سواحل می‌تواند غرقی‌های تابستان در دریا را کاهش دهد البته اگر در شمال با محوریت یکی از استان‌ها تشکیل شود.

تشکیل سازمان سواحل ضرورتی به اندازه جان آدم‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، در پی غرق‌شدن شش نفر از مسافران کرجی در سواحل شهرستان نور، بار دیگر صحبت‌ها درباره دریا و حل مشکلاتی که در این باره باید دیده شود اوج گرفته است.

دریا باز هم قربانی می‌گیرد، دریا جوان و پیر نمی‌شناسد، موج دارد و خروش، نمی‌داند این‌هایی که آمدند، شنا بلد هستند، یا خیر، می‌گویند دریا نامرد است.

راه‌اندازی سازمان عمران سواحلی طرحی بود که مسئولان سه استان شمالی در دو سال گذشته از آن برای ساماندهی سواحل شمال کشور یاد کرده بودند و مسئولان استان مازندران در چند سال گذشته با هیجان عنوان می‌کردند که این مرکز باید در مازندران مستقر شود طرحی که اکنون اصل طرح آن به ناکجاآباد رفته است و امروز با کشته‌هایی که به نام دریا در مازندران ثبت می‌شود، کسی نیست که تولی‌گری دریا را به خود نسبت ‌دهد.

دریا ملی است و باید ملی دیده شود، نادیده گرفتن حقوق ناجیان غریق را نیز باید به شدت‌گرفتن مسئله غریق اضافه کرد، ناجیان که امروز در دریا نمی‌توانند فعالیت کنند، آنها گفتند ما امسال نیستیم در طرح‌های دریا، چون دستمزد آنها در اختلاف آماری که مسئولان اعلام کرده بودند به سرنوشت نامعلوم دچار شد اما مسئولان باید پیش‌بینی چنین روزی را هم داشتند که تابستان است و مردم به دریا می‌آیند چه دریا ناجی داشته باشد یا نه...

مردم نمی‌دانند که دریا متولی ندارد، حقوق ناجیان را پرداخت نکردند، ناجیان نیستند، یعنی به عواقب این مسئله نمی‌اندیشید..

مروری بر اتفاقات اخیر/ 6 کرجی در مازندران غرق شدند

فرزاد بزرگی رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی مازندران در حالی از غرق شدن شش جوان کرجی در دریای مازندران خبر داد که برخی‌ها این مسئله را به اردوی دانش‌آموزی نسبت دادند و بلافاصله این خبر به این صورت اصلاح شد که غرق‌شدگان دریای مازندران اردوی دانش‌آموزی نبودند.

سخنگوی آموزش و پرورش مازندران در واکنش به خبر غرق‌شدن شش دانش‌آموز در حادثه دریای شهرستان نور گفت: غرق‌شدگان حادثه دریای نور در قالب اردوی دانش‌آموزی نبودند.

غلامرضا سقایی در واکنش به خبری مبنی بر غرق‌شدن شش دانش‌آموز در حادثه دریای ایزدشهر شهرستان نور که از سوی برخی مسئولان عنوان شد، اظهار داشت: این افراد در قالب اردوهای دانش‌آموزی به مازندران نیامده بودند.

وی با بیان اینکه 80 نفر اعزامی از شهرستان کرج به دریای ایزدشهر شهرستان نور در قالب یک اردو از سوی یک موسسه فرهنگی به نام «نور» به مازندران اعزام شده بودند، خاطرنشان کرد: برای برپایی این اردو با آموزش و پرورش مازندران هماهنگی نشده است.

سخنگوی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه این گروه توسط امام جماعت یکی از مساجد شهرستان نور به این اردو اعزام شده بودند، تصریح کرد: آموزش و پرورش مازندران به دلیل اینکه بعضی از افراد شرکت‌کننده در این اردو در گروه دانش‌آموزی قرار دارند، پیگیر مسائل است.

مسافران به هشدارها توجه نکردند

فرماندار شهرستان نور نیز جزئیات حادثه غرق‌شدن شش کرجی در دریای شهرستان نور را تشریح کرد.

علی‌محمد صمدیان امروز در گفت‌وگو با فارس درباره حادثه غرق شدن شش نفر در دریای شهرستان نور گفت: یک گروه مذهبی از شهرستان کرج عصر روز گذشته وارد شهر ایزدشهر شهرستان نور و شهرک ساحلی پزشکان شدند.

وی با بیان اینکه این گروه ساعت 17 بعدازظهر در قالب یک گروه 80 نفره وارد این شهرک شدند، افزود: زمانی که این گروه وارد شهرک شدند، دژبانی مستقر در شهرک هشدارهایی به این افراد مبنی بر خطرناک بودن و ممنوعیت شنا در دریا ارائه کرد.

فرماندار شهرستان نور با اعلام اینکه این گروه بدون توجه به هشدارها ساعت 19 و 30 دقیقه وارد دریا شدند، تصریح کرد: این درحالی بود که زمان شنا در طرح دریا ساعت 16 بوده است.

وی با اشاره به اینکه این گروه بدون توجه به هشدارهای ناجیان غریق درباه ممنوعیت شنا در دریا در این زمان و طوفانی بودن، وارد دریا شدند، گفت: در نهایت 10 نفر دچار حادثه غرق‌شدگی شدند.

صمدیان اعلام کرد: شش نفر از این گروه در دریا غرق شدند و جان خود را از دست دادند.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به اینکه جنازه سه نفر از دریا بیرون کشیده شد، افزود: چهار نفر از آنها نیز زنده از دریا بیرون کشیده شدند و در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان نور بستری شدند.

وی از ترخیص سه نفر از حادثه‌دیدگان غریق از بیمارستان خبر داد و گفت: حال عمومی این افراد مساعد است.

صمدیان با بیان اینکه علت این حادثه شنا در زمان غیر طرح بود، علت حادثه را عدم توجه به هشدارهای نجات غریق برشمرد.

فرماندار شهرستان اظهار داشت: از اول تابستان تاکنون شش غریق داشتیم و با اضافه‌شدن شش غریق شب گذشته، این تعداد به 12 نفر رسیده است.

وی با اشاره به حضور 35 ناجی غریق در شهرستان نور، تصریح کرد: سه طرح در دریای شهرستان نور در مناطق رویان، نور و ایزدشهر فعال است.

خبرگزاری فارس در روزها و هفته‌های گذشته به صورت ویژه به مسئله دریا، مشکلات طرح‌های دریا و سواحل استان پرداخته بود و ضمن هشدارهایی به مسئولان و مسافران عواقب آن را گزارش کرده بود که شاید مسئولان از خواب غفلت بیدار شوند و تولی‌گری دریا را به هم پاس ندهند.

به نظر می‌رسد این آخرین حادثه دریایی برای مسافران و کسانی که به دریا می‌آیند تا گرمای تابستان را در خنکای نسیم به آب بسپارند، نیست، پس باید چاره‌ای اندیشید ....

===============

گزارش از مهرانگیز عباسی

انتهای پیام/86003/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول