اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا مرداد ماه امسال صورت می‌گیرد

تولد اولین نوزاد بارور شده در مرکز درمان ناباروری قفقاز

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به اینکه 145 مورد‌ IUI و 37 مورد IVF و میکرواینجکشن در مرکز درمان ناباروری قفقاز اتفاق افتاده است، از تولد اولین نوزاد بارور شده در این مرکز تا مرداد ماه جاری به همین روش خبر داد.

تولد اولین نوزاد بارور شده در مرکز درمان ناباروری قفقاز

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر قاسمی صبح امروز در جریان بازدید مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از مرکز درمان ناباروری قفقاز با ارائه گزارشی از روند راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری قفقاز اظهار داشت: پس از توافقات صورت گرفته در سال 88، جهادگران جهاد دانشگاهی تلاش خود را به کار گرفتند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مرکز درمان ناباروری قفقاز را به امکانات روز پزشکی مجهز کردند.

وی با قدردانی از همکاری‌های صورت گرفته عنوان کرد: آموزش و پرورش استان با همراهی ارزشمند خود نقشی تاثیرگذار در راه‌اندازی مرکز ایفا کرد و با ارائه فضای مورد نیاز، جهاد دانشگاهی را برای ادامه مسیر مصمم ساخت.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل از مدیران آموزش و پرورش استان به ویژه ناحیه دو و اولیای مدارس قدردانی کرد و افزود: تلاش این مرکز ایجاد بارقه‌های امید در خانواده‌هایی است که از نعمت فرزند محروم هستند که می‌تواند به عنوان جهادی بزرگ در عرصه سلامت مورد توجه قرار گیرد.

قاسمی با ابراز گلایه از عدم تحقق مصوبات مربوط به چگونگی راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری ادامه داد: اعضای جهاد دانشگاهی با همت والای خود و بدون در نظر گرفتن مسائل مادی و تنها به خاطر تحقق و گسترش سلامت در جامعه در حرکتی تحسین‌آمیز مرکز درمان ناباروری قفقاز را به حدی رسانده‌اند که امروز می‌تواند به راحتی پذیرای مسافران و مراجعان سایر کشورها باشد.

این مسئول تصریح کرد: یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای راه‌اندازی این مرکز هزینه شده است، که 40 درصد این رقم در حدود 650 میلیون تومان از طریق بانک ملی استان، 43.5 درصد آن با رقم 700 میلیون تومان از محل منابع در‌آمدی جهاد دانشگاهی استان، 4.5 درصد شامل 45 میلیون تومان از محل منابع استانی و 12.5 درصد شامل 205 میلیون تومان توسط دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی تامین و مساعدت شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل یادآور شد: از آغاز فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل تاکنون 2 هزار و 676 مراجعه‌کننده و بیمار پذیرش شده است که تلاش کرده‌ایم نوع بیماری افراد تشخیص داده شده و روش درمانی مناسبی برای آن مدنظر قرار گیرد.

قاسمی اظهار داشت: مراجعان در بخش‌های مختلف این مرکز شامل آزمایشگاه تشخیص طبی، آزمایشگاه ژنتیک پزشکی،  داروخانه، مرکز مشاوره تغذیه و مامایی، مرکز مشاوره ژنتیک، داروخانه، اتاق‌های عمل، سونوگرافی و بانک خون بند ناف نوزاد از خدمات موجود بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به آغاز روش درمانی IVF خاطر نشان کرد: در این مدت 145 مورد‌ IUI و 37 مورد IVF و میکرواینجکشن اتفاق افتاده است که 47 مورد آن به نتیجه مثبت منجر شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در پایان سخنان خود از تولد اولین نوزاد بارور شده در این مرکز تا مرداد ماه به همین روش خبر داد و گفت:‌ 33 مورد انتقال جنین و انتقال پس از فریز اتفاق افتاده است که همه این موارد مسائل شرعی و رعایت حریم خصوصی افراد به عنوان امانتی گران‌سنگ مدنظر بوده است.

انتهای پیام/62005/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول