اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی اصفهان خواستار شد

اختصاص سهمی از اشتغال در بخش‌های دولتی به معلولان

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: معلولان از وضعیت اشتغال موجود در سطج کشور گلایه‌ها و شکایت‌های بسیاری دارند و دولت باید سهمی از اشتغال در بخش‌های دولتی را به معلولان اختصاص دهد.

اختصاص سهمی از اشتغال در بخش‌های دولتی به معلولان

فرشته علی نجیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه معلولان برای گذران زندگی خود با هزینه‌های بالای اقتصادی مواجه می‌شوند، اظهار کرد: چرا که هزینه‌های درمانی معلولان بسیار بالا است و این هزینه‌ها در کنار سایر موارد، هزینه‌های اقتصادی این افراد را چندین برابر افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیکاری و نبود شغل برای معلولان نیز در کنار هزینه‌های بالای اقتصادی فشار‌های بسیاری را به این افراد وارد می‌کند، اضافه کرد: درآمد خانواده‌های معلولان نیز جوابگوی هزینه‌های بالای این قشر و به ویژه هزینه‌های درمانی آنها نیست.

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه دولت باید سهمی از اشتغال در بخش‌های دولتی را به معلولان اختصاص بدهد، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی نیز باید قوانین لازم را برای اشتغال‌زایی معلولان فراهم کند و پیگیری‌های مورد نیاز را برای اجرای کامل و دقیق این قوانین انجام بدهد.

وی به وضعیت نا‌مناسب اشتغال معلولان در سطح جامعه اشاره کرد و ادامه داد: معلولان از وضعیت اشتغال موجود در سطح کشور گلایه‌ها و شکایت‌های بسیاری را دارند و بستر‌های اشتغال معلولان در سطح شهر‌‌ها فراهم نیست و دولت باید رسیدگی به اشتغال معلولان را جزو برنامه‌های اصلی خود قرار بدهد.

علی نجیمی با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت اشتغال و کاهش هزینه‌های درمانی از مهم‌ترین دغدغه‌های معلولان در سطح کشور است، تاکید کرد: البته ساماندهی وضعیت اشتغال معلولان و برخوردار شدن این افراد از درآمدی مناسب درصد بالایی از هزینه‌های آنها را کاهش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه دیدگاه‌های مسئولان نسبت به معلولان باید اصلاح شود، افزود: بخش‌های اقتصادی باید از توانمندی‌های معلولان در مجموعه‌های خود استفاده کنند و نسبت به ایجاد اشتغال برای معلولان در بخش‌های مختلف اقدامات لازم را انجام بدهند.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول