اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور بانوان فرمانداری گچساران خبر داد

اجرای طرح مطلع مهر ویژه زوج‌های شاغل اداره‌های گچساران

مسئول امور بانوان فرمانداری گچساران گفت: طرح کشوری مطلع مهر برای شاغلان جوان دستگاه‌های اجرایی که در پنج سال نخست ازدواج هستند در این شهرستان اجرا می‌شود.

اجرای طرح مطلع مهر ویژه زوج‌های شاغل اداره‌های گچساران

عذرا آذریان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: طرح مطلع مهر، یک طرح ملی و کشوری بوده که در سه دوره پزشکی، روانشناسی و احکام برای زوج‌هایی که در پنج سال نخست ازدواج هستند، اجرا می‌شود.

وی افزود: بخشنامه اجرایی این طرح سال گذشته به اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی ارسال شده بود که به دلیل آماده نبودن زیرساخت های لازم، اجرای آن تاکنون به تعویق افتاد.

مسئول امور بانوان فرمانداری گچساران با بیان این‌که دستگاه‌های اجرایی اسامی زوج‌های جوان خود را ارسال کرده‌اند، عنوان کرد: 12 اداره و نهاد در گچساران اسامی زوج‌های جوان شاغل خود که در پنج سال نخست ازدواج هستند را به امور بانوان فرمانداری ارسال کردند.

آذریان خاطرنشان کرد: طبق اعلام دستگاه‌های اجرایی، 126 نفر از شاغلان اداره‌ها و نهادهای گچساران مشمول حضور در این طرح بوده که با احتساب همسرانشان، 252 نفر در طرح مطلع مهر در گچساران شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح مطلع مهر هیچ هزینه برای شاغلان دستگاه‌‌های اجرایی نداشته و هزینه برگزاری این کلاس‌ها توسط اداره‌ها و نهادها تأمین و اختصاص می‌یابد.

صدور گواهینامه آموزشی برای شرکت کنندگان در طرح مطلع مهر

آذریان با بیان این‌که طبق تأکید اداره آموزش و پژوهش استانداری کهگیلویه و بویراحمد، دستگاه‌های اجرایی باید از محل اعتبارات آموزشی خود هزینه لازم برای اجرای این طرح را به شماره حساب مربوطه واریز کنند، خواستار همکاری اداره‌ها در این زمینه به منظور تسریع در برگزاری این طرح شد.

مسئول امور بانوان فرمانداری گچساران با اشاره به این‌که زوج‌های شرکت کننده در این طرح پس از گذراندن دوره‌‌های مربوطه، گواهی آموزش دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در پایان دوره برای هر یک از شرکت کنندگان گواهی شرکت در دوره توسط اداره آموزش و پژوهش استانداری کهگیلویه و بویراحمد صادر می‌شود.

آذریان نقش آموزش در نظام خانواده را نقشی مهم دانست و افزود: برگزاری همایش، دوره‎های آموزشی و مشاوره‌ای برای زوج‌های جوان بسیار ضروری است.

وی با تأکید بر لزوم آموزش زوجین در پنج سال ابتدای زندگی مشترک گفت: طرح مطلع مهر با هدف نهادینه کردن و تقویت فرهنگ مشاوره در راستای تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های خانوادگی از جمله طلاق اجرایی می‌شود.

آذریان، ارتقای سطح آگاهی و تربیتی اعضای خانواده به منظور استقرار اصول ارزش‌های الهی و اسلامی در خانواده‌ها را به عنوان دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

وی با بیان این‌که مربیان برگزار کننده این طرح قبلاً آموزش‌های تخصصی لازم را گذرانده‌اند، یادآور شد: امور بانوان فرمانداری گچساران و نماینده اداره آموزش و پژوهش استانداری کهگیلویه و بویراحمد در فرمانداری نیز بر روند کمی و کیفی اجرای این طرح نظارت دارند.

انتهای پیام/82001/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول