اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عدم تعهد پیمانکاران شهرداری به تعهدات / نارضایتی مردمی از مبلمان شهری

به دلیل عدم تعهدات پیمانکاران شهرداری به تعهداتشان در اجرای پروژه‌های شهری، وضعیت مبلمان شهری خورموج موجب نارضایتی مردمی هم شده است.

عدم تعهد پیمانکاران شهرداری به تعهدات / نارضایتی مردمی از مبلمان شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، مشکلات مختلف و عدم تخصیص اعتبار توسط پیمانکار باعث شده است تا بعضی از کوچه‌های شهر خورموج به ویژه کوچه‌های شهید احمد نظامی و شهیدان فقیه چند روزی قیر پاشی شده، رها شده باقی بماند و این امر مردم را کلافه کرده است.

در فاصله کوتاهی که از زمان پایان دوران شورای فعلی و شهرداری باقی است، سر و کله ماشین‌های راهسازی در کوچه محله‌های جنوبی شهر هم پیدا شدند و شروع به تسطیح و خاکبرداری خیابان و کوچه کردند.

بعد از تسطیح شن، ماسه کف کوچه‌ها که می‌ریختند و جدول کشی کنار خیابان‌ها را انجام می‌دادند، و غلتک که برای کوبیدن و محکم کردن زمین شروع به کار می‌کرد، هر چند هر کدام  این حرکت‌ها برای کودکان و حتی بزرگسال‌ها مثل فیلمی پر هیجان بود که سعی می‌کردند دقیقه‌ای را از دست ندهند و با تمام جزییات در ذهن خود ضبط و ثبت کنند.

مردم دل خوش کرده بودند که پس از چند سال انتظار بالاخره کوچه‌ها و خیابان‌هایی که فراموش شده باقی مانده بود، آسفالت خواهد شد و واقعا دیگر احساس شهرنشینی می‌کردند اما پس از بیس و کارهای اولیه و پس از قیر پاشی، رها شد و امید مردم بازهم ناامید شد.

آیا مدیریت شهری واقعا این مشکلات را نمی‌بینند یا دوست ندارد که مشکلی از مردم حل شود، این سوال مطرح است که اگر قرارداد با پیمانکار امضا شده، چرا پیمانکار به تعهداتش عمل نمی‌کند و اگر غیر از این باشد، شهرداری موظف است کار را انجام دهد هر چند تامین اعتبار شده، اما چرا تاکنون اعتبار تخصیص نیافته  است و باید در این زمینه دولت پاسخگو باشد.

هر چند بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان توسط شرکت گاز به شهرداری به منظور خسارت‌های وارده در اثر حفاری‌های صورت پرداخت شده است، ولی متاسفانه این اعتبار در جاهای دیگری هزینه شد.

اگر نگاهی به خیابان‌های همجوار حسینیه و مسجد میرزای خورموج بیندازیم، چند مدتی است که مردم این منطقه را با مشکلاتی مواجه کرده، چه کسی پاسخگوی این مشکلات به وجود آمده برای مردم است و چرا ما دَر قلب‌های خود را برروی مردم بسته‌ایم! تا کی می‌خواهیم با مردم با بی مهری رفتار کنیم، هر چند می‌توان با یک سخن ساده با مردم آنها را در جریان گذاشت.

هر چند شهرداری معتقد است که باید طرح هادی در شهر انجام شود و این نیازمند اعتبارات مالی است که اگر ما سر انگشتی هم حساب کنیم، بیش از 3 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی در خیابان‌های منتهی به حسینیه میرزا نیاز است و امید است در دولت آینده مدیریتی انتخاب شود تا بتواند این خیابان‌ها و حتی ضلع غربی خیابان شهید رجایی به بلوار بسیج را سروسامان دهند تا دیگر شاهد شهری بی رمق نباشیم.

ضمن اینکه برای تعریض خیابان‌های منتهی به مسجد و حسینیه میرزای خورموج در سال 91 فقط 200 میلیون تومان تامین اعتبار شده ولی تاکنون تخصیص نیافته، این جای بسی تامل است که اگر اعتبارات این خیابان‌ها اختصاص پیدا نکرده و تخصیص نیافته، چرا شهرداری دست به چنین ریسکی زده است.

---------------------

اسماعیل حاجیانی

---------------------

انتهای پیام/66006/س20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول