اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار برازجان:

اعتبارات تخصیصی به برازجان توانایی رفع نیازهای شهری را ندارد

شهردار برازجان گفت: اعتبارات تخصیصی به حوزه شهری برازجان توانایی پاسخگویی به خواسته‌های به‌حق شهروندان برازجانی و رفع نیازهای شهری را ندارد.

اعتبارات تخصیصی به برازجان توانایی رفع نیازهای شهری را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از برازجان، کریم حسین‌آبادی شامگاه سه‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان اظهار داشت: تقسیم اعتبارات از مسائل مهم و تاثیرگذار در توسعه مناطق شهری و روستایی است و همیشه مورد توجه مسئولان است.

شهردار برازجان خاطر نشان کرد: در سال 91 با وجود محدودیت اعتبارات تملک و دارایی استان، روند بسیار خوبی را در تقسیم اعتبارات شاهد بودیم و اثرگذاری خیلی خوبی در چهره مناطق شهری و روستایی شاهد بودیم که امیدواریم در سال‌جاری نیز این روند تداوم داشته باشد.

حسین‌آبادی بیان داشت: شهرستان دشتستان از نظر گسترده جغرافیایی و جمعیتی حدود یک سوم استان بوشهر را شامل می‌شود، ولی در تقسیم اعتبارات شاهد رعایت این تناسب نیستیم و آثار این مساله در فعالیت شهرداری‌ها مشهود است.

وی با بیان اینکه برازجان در حوزه شهری مشکلات زیادی دارد، اضافه کرد: با وجود مشکلات فراوانی که در شهر برازجان وجود دارد، میزان اعتبارات تخصیصی به حوزه شهری برازجان توانایی پاسخگویی به خواسته‌های به‌حق شهروندان برازجانی و رفع نیازهای شهری ایشان را ندارد.

این مسئول اذعان داشت: سال 91 تقسیم اعتبارات افزوده کمک بسیار شایانی به شهرداری‌ها کرد که اتخاذ این شیوه در سال 92 و تخصیص درصد بیشتری از این اعتبارات به مناطقی که از حقوق آلایندگی محروم‌ هستند، در حوزه شهری حائز اهمیت است.

شهردار برازجان عنوان کرد: برازجان 60 سال سابقه شهری دارد و با توجه به سیر مهاجرتی که در دو دهه گذشته به این شهر شاهد بوده‌ایم، زیرساخت‌های شهری برازجان به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای مردم نیست و باید با دقت بیشتری به این مساله توجه داشته باشیم.

حسین‌آبادی افزود: هم‌اکنون در مناطق تازه تاسیس برازجان در زمینه امکانات و زیرساخت‌های اولیه مانند آسفالت معابر و کوچه‌ها با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستیم و اعتبارات شهرداری پاسخگوی نیازهای به‌حق مردم در این مناطق نیست.

وی بیان داشت: به‌طور متوسط در هر سال 30 میلیارد ریال اعتبار از محل تملک و دارایی به شهرداری برازجان اختصاص می‌یابد که اگر این مبلغ را طی چندین سال متوالی به 100 میلیارد ریال افزایش دهیم تنها پاسخگوی توسعه بخشی از زیرساخت‌های شهری برازجان خواهد بود.

شهردار برازجان گفت: امیدوارم مسئولان استان در توزیع اعتبارات دید ویژه‌ای نسبت به شهر برازجان داشته باشند و بتوانیم با عزم جزم ایشان زمینه را برای توسعه و پیشرفت روزافزون شهر برازجان هموار کنیم.

انتهای پیام/2452/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول