اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی خبر داد

استعدادیابی 16 هزار هکتار از اراضی ملی خراسان شمالی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: 16 هزار و 131 هکتار از اراضی ملی و دولتی توسط کمیته استعدادیابی و بهره‌برداری اراضی در سال گذشته استعدادیابی شد.

استعدادیابی 16 هزار هکتار از اراضی ملی خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، موسی صابری اظهار کرد: از این میزان مساحت یک هزار و 465 هکتار برای طرح‌های کشاورزی، مساحت 150 هکتار برای طرح‌های غیرکشاورزی و مساحت 420 هکتار به منظور واگذاری به بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌ها برای توسعه مسکن روستایی و دیگر طرح‌های اجرایی تخصیص داده شده است.

وی تصریح کرد: کمیته استعداد یابی و بهره‌برداری اراضی از نیمه سال 85 در استان کار خود را آغاز کرده است.

به گفته صابری، این کمیته بر‌اساس فرآیندی علمی اراضی ملی را استعداد‌یابی کرده و بهترین کاربری برای این نواحی اعم از جنگلی، مرتعی، باغی و غیره را تعیین می‌کند.

وی اظهار کرد: افرادی که نسبت به ملی بودن اراضی مورد نظر اعتراض دارند می‌توانند با ارائه مدارک و استنادات به شعبه ویژه مستقر در دادگستری بجنورد مراجعه تا به اعتراضات آن‌ها بر طبق مقررات رسیدگی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: همچنین افرادی که تا قبل از تاریخ 12 شهریور ماه سال 90 اعتراض خود را در کمیسیون ماده واحده مستقر در ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها ثبت کرده‌اند با مراجعه به کمیسیون مذکور پیگیری لازم را به عمل آورند.

وی اظهار کرد: پس از شناسایی این نواحی، مراتب از طریق آگهی به اطلاع عموم می‌رسد در صورت عدم وجود اعتراض نسبت به خلع ید و آزاد سازی اراضی و صدور سند اقدام می‌شود.

صابری افزود: بر اساس قوانین جاری، اراضی ملی برای طرح‌های کشاورزی و دام‌پروری و غیر کشاورزی بر اساس دستورالعمل واگذاری به صورت اجاره به اشخاص حقیقی و حقوقی داده می‌شود.

انتهای پیام/63001/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول