اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

مجوز معادن بدون فعالیت لغو می‌شود

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مجوز افرادی که قصد عملیات معدنی ندارند و تنها اقدام به ثبت معدن می‌کنند، به افراد ذیصلاح واگذار می‌شود.

مجوز معادن بدون فعالیت لغو می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، وجیه‌الله جعفری بعد از ظهر امروز در یازدهمین اجلاس سالانه هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران اظهار داشت: در نقشه برخی استان‌های کشور جایی برای ثبت معدن باقی نمانده و بنا داریم این افراد را که قصد عملیات ندارند و تنها معادن را معطل نگه می‌دارند از چرخه حذف کنیم.

وی افزود: کل مجوزها از معادن اکتشاف شده حدود هفت درصد است در حالی که درخواست ثبت حدود 23 درصد اکتشافات را به خود اختصاص داده و این امر نشان می‌دهد که باید در این زمینه اقدامی صورت گیرد.

جعفری اضافه کرد: بخش خصوصی تقاضای اکتشاف در پهنه‌های بزرگ را دارد و به کمک زمین‌شناسی و پهنه‌بندی باید زمینه این کار فراهم شود.

این مسئول ادامه داد: 28 هزار نفر عضو نظام مهندسی معدن در کشور هستند و باید با توجه به حضور این تعداد متخصص در این سازمان نقش‌آفرینی متناسبی در بخش معدن توسط این مجموعه انجام پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: نظام مهندسی باید افراد خلاق در بخش معدن و صنایع معدنی را جذب و فعال کند.

جعفری پایه‌ریزی کاهش قیمت و افزایش بهره‌وری را دو وظیفه عمده سازمان نظام مهندسی ذکر و بیان کرد: سال گذشته با توجه به اصلاح قانون معادن آیین‌نامه مربوطه به دولت ارائه شد تا زمینه حضور افرادی در اکتشاف، استخراج و فرآوری معدن ایجاد شود که بتوانند در بهبود شرایط نقش جدی ایفا کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز داشت: از محل صندوق توسعه ملی برای اکتشاف و از محل برگشت درآمدهای دولتی اعتباراتی برای تامین زیرساخت و ارائه تمهیدات رونق بخش معدن در استان‌ها اختصاص یافت.

انتهای پیام/2448/صا30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول