اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد قم تاکید کرد

نهادینه‌سازی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر نهادینه‌سازی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها گفت: خانواده اصلی‌ترین نهاد تربیتی جامعه است.

نهادینه‌سازی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی، هنری و آموزشی خانواده و جوان که پیش از ظهر امروز در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد با بیان اینکه این جشنواره با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد شکل گرفته است اظهار کرد: آثار فراوانی در رشته‌های مختلف هنری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: در بحث مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، نهاد خانواده اصلی‌ترین نهاد و موثرترین روش محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر نهادینه‌سازی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها گفت: برای ایفای موثرتر نقش خانواده‌ها در این عرصه، نهادهای فرهنگی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری داشته باشند و در این میان استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: می‌توان با بهره‌گیری از هنر و فرهنگ آثار ماندگاری را تولید کرد به همین دلیل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با وجود مشکلات مادی اهمیت موضوع را درک کرده و دومین جشنواره فرهنگی، هنری و آموزشی خانواده و جوان را برگزار کرده است.

اسماعیلی‌طبا با بیان اینکه طی ماه‌های قبل فراخوانی برای شرکت فیلمسازان، عکاسان و فعالان در سایر رشته‌های هنری به منظور شرکت در این جشنواره اعلام شد گفت: امروز از برگزیدگان جشنواره خانواده و جوان در رشته‌های مختلف هنری و فرهنگی تقدیر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اضافه کرد: مدیران عالی استان به مبارزه فرهنگی با آسیب‌های اجتماعی اهمیت فراوانی می‌دهند و لازم است این توجه در قالب تخصیص بودجه‌های بیشتر تقویت شود.

وی رسانه‌ها و تاثیر آنها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: انتشار تصاویر، طرح‌های گرافیکی و سایر آثار هنری ارائه شده در این جشنواره در رسانه‌های محلی و کشوری می‌تواند تاثیرگذاری آنها را دو چندان کند.

اسماعیلی‌طبا با تاکید بر همیاری و همدلی همه دستگاه‌های استان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و خطرات ناشی از مواد مخدر گفت: امیدواریم همان‌طور که قم در همه عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی پیشتاز بوده در این زمینه هم به الگویی برای سراسر کشور تبدیل شود.

انتهای پیام/78004/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول