اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام مهندسی کشاورزی کرمان خبر داد

برخورد قانونی با مافیای سموم در کرمان

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان گفت: با مافیای سموم کشاورزی در استان کرمان برخورد قانونی شده است.

برخورد قانونی با مافیای سموم در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد صفوی در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با تبریک این روز  اظهار داشت: نظام مهندسی کشاورزی در سوم تیرماه سال 84 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد و 13 تیرماه همان سال به تایید شورای نگهبان رسید.

وی افزود: کشاورزی حکم اکسیژن را دارد، همانطوری که اکسیژن برای موجود زنده نیاز است، بخش کشاورزی هم برای ادامه حیات انسان مورد نیاز است.

صفوی ابراز داشت: تمام فعالیت‌هایی که در جوامع بشری انجام می‌شود، برای پاسخ به نیاز انسان‌ها است، اما این نیازها اولویت دارند و نیاز غذایی برای ادامه حیات امر حیاتی است.

وی عنوان کرد: بخش کشاورزی دارای یکسری تهدیدات و فرصت‌هایی است که اگر مورد توجه قرار نگیرند، قطعا سبب می‌شوند که مشکلاتی در سر راه تولید محصولات سالم پیش آید.

صفوی با اشاره به اینکه راندمان آبیاری کشور ما از راندمان جهانی کمتر است، افزود: یکی دیگر از مشکلات کشور ما در زمینه کشاورزی فرسایش خاک است که به علت استفاده بی‌رویه از کودهای شیمیایی که در گذشته توصیه شده، خاک کشاورزی با مشکل روبه‌رو شده است.

وی بیان کرد: استفاده بی‌رویه از سموم و کودهای شیمیایی، محصولات کشاورزی را از کیفیت مطلوب پایین آورده و نگرانی‌هایی را برای مصرف‌کنندگان ایجاد کرده که این امر تاثیر زیادی در محیط زیست داشته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی بزرگترین تشکل تخصصی غیر دولتی کشور است که در این زمینه قوانین و مقرراتی پیش‌بینی شده که مهم‌ترین آنها ارتقای کمی و کیفی محصولات کشاورزی و ساماندهی اشتغال فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی است که توانسته در این زمینه نقش خوبی را در کشور ایفا کند.

صفوی تصریح کرد: استان کرمان از قطب‌های کشاورزی کشور است که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کرمان از سال 89 به بعد با ورود در عرصه کشاورزی با دیدگاه علمی توانسته تاثیر خوبی در راستای تولید محصول سالم با افزایش کیفی و کمی در جهت کاهش هزینه‌های بهره‌وری مصرف‌کنندگان داشته باشد.

وی گفت: تمام کارشناسان این سازمان در راستای حضور علمی در فعالیت‌های کشاورزی آموزش‌های لازم را دیده‌اند و این امر موجب افزایش اعتماد بیشتر مردم به تولیدات کشاورزی شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی و کشاورزی استان کرمان افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان 10 هزار عضو و 300 شرکت خدمات فنی، مهندسی و مشاوره و 200 کلینیک گیاه پزشکی و فروشندگی سم در استان وجود دارد.

صفوی عنوان کرد: از سال 91 تاکنون مجوز یک هزار و 570 گلخانه در جنوب استان اعم از موافقت اصولی، پروانه تاسیس و پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

وی بیان کرد: در استان کرمان با مافیای سموم کشاورزی که در این زمینه هیچ گونه تخصصی نداشته‌اند، برخورد قانونی شد و طبق قانون، صدور مجوز فروشندگی نهادهای کشاورزی به عهده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است و تمام افردی که متقاضی فروشندگی نهادهای کشاورزی اعم از سم، کود، بذر و ادوات کشاورزی هستند باید به این سازمان مراجعه کنند.

صفوی با اشاره به اینکه طبق قانون، صدور تمام مجوزهای دام، طیور و آبزیان در تمام فعالیت‌های صنعتی و نیمه صنعتی بر عهده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و با نظارت این سازمان است، گفت: صدور هرگونه مجوز غیر از این سازمان غیرقانونی است.

وی گفت: حضور کارشناسان ناظر سازمان نظام مهندسی در گلخانه‌ها الزامی است و با وجود تمام چالش‌ها، حضور کارشناسان تاثیر بسیار خوبی در کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی و کنترل مؤلفه‌های مؤثر بر تولید و ارتقای تولید با کیفیت خوب و کاهش هزینه بهره‌برداری داشته است.

صفوی یکی دیگر از اقدامات این سازمان را در راستای ارتقای بهره‌وری، برگزاری امتحان پایان دوره و صدور مجوز طراحی و اجرا به افرادی که موفق به کسب حد نصاب نمره شده‌اند برشمرد و افزود: ایجاد دفاتر پیشخوان دولتی، پست بانک و بیمه تکمیلی اعضا بخش دیگری از اقدامات این سازمان است.

انتهای پیام/80018/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول