اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه بهداشت نیکشهر خبر داد

کاهش 64 درصدی مبتلایان به بیماری مالاریا در نیکشهر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان نیکشهر گفت: آمار مبتلایان به بیماری خطرناک مالاریا در شهرستان نیکشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل 64 درصد کاهش داشته است.

کاهش 64 درصدی مبتلایان به بیماری مالاریا در نیکشهر

عبدالرحمن بقایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیکشهر اظهار داشت: آمار مبتلایان به بیماری خطرناک مالاریا در شهرستان نیکشهر در فصل گرما نسبت به مدت مشابه سال قبل 64 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: تعداد موارد مبتلایان به مالاریا در شهرستان نیکشهر از 252 مورد شناخته شده در سال گذشته به 91 مورد کاهش یافته است.

سرپرست شبکه بهداشت نیکشهر با اشاره به اقدامات پیشگیرانه این اداره در برخورد با این بیماری افزود: برای مقابله با این بیماری اقداماتی از قبیل توزیع پشه‌بند آغشته به حشره‌کش، تقویت کیت سریع تشخیص مالاریا، عملیات سمپاشی و شناسایی زیستگاه‌های لارو و انجام عملیات لاروکشی اجرا شده است.

بقایی اذعان داشت: با همکاری مردم و متخصصان امر و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان، پیش‌بینی می‌شود آمار مبتلایان در سال‌جاری به کمتر از 10 مورد برسد.

انتهای پیام/75002/ح20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول