اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماهه نخست سال‌جاری انجام شد

کنترل و پایش 128 واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی استان البرز

سرپرست معاونت نظارت و پایش محیط زیست استان البرز گفت: طی سه ماه اول سال‌جاری 128 واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی در استان البرز پایش شد.

کنترل و پایش 128 واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی استان البرز

به گزارش خبرگزای فارس از کرج به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان البرز، علی نیک‌کار از تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی این معاونت با کنترل و پایش بیش از 180 منبع ثابت و زیستی در سه ماهه اول سال‌جاری  خبر داد.

وی ادامه داد: طی برنامه‌های کنترل و پایش مشترک کارشناسان این معاونت و ادارات تابعه شهرستانی از حوزه‌های محیط زیست انسانی و طبیعی استان در سه ماهه اول سال‌جاری از بیش از 128 واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی از منابع ثابت آلاینده و 53 ایستگاه از منابع زیستی شامل رودخانه حفاظت شده کرج، رودخانه شاهرود طالقان و ...، بازدید و نمونه‌برداری شد.

این مسئول در ادامه اظهار داشت: از مجموع کنترل و پایش‌های منتج به نمونه‌برداری، تعداد 307 نمونه با 1586 پارامتر در بخش‌های فیزیک و شیمیایی، میکروبی، هوا و صوت انجام پذیرفت که نتایج آنالیز خروجی پساب و دودکش 128 واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی، بیانگر بالابودن خروجی 70 واحد در یک یا چند پارامتر بیش از حد استانداردهای محیط زیست ملاک عمل بوده که اخطاریه‌های لازم در اجرای مواد 11 و 12 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست توسط ادارات تابعه شهرستانی برای صاحبان این دسته از منابع ثابت آلاینده به منظور رفع آلودگی و اصلاح، بهینه‌سازی سیستم‌های تصفیه‌خانه فاضلاب و تجهیزات کنترل آلودگی هوا صادر و ابلاغ شد.

وی در پایان گفت: صاحبان صنایع باید به منظور جلوگیری از تداوم درج نام واحد خود در فهرست صنایع آلاینده طبق تبصره 1 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده در چهار دوره مالیاتی سه ماهه و پرداخت عوارض آلایندگی به محض دریافت اخطاریه، ظرف مدت معینی نسبت به رفع آلودگی مبادرت و یا از کار و فعالیت ممنوع شده خودداری کنند چراکه در صورت عدم انجام اقدامات موثر و تداوم فعالیت توأم با آلودگی در پایان مهلت مقرره، بر اساس قوانین و مقررات حفاظت محیط زیست پیگیری‌های حقوقی و قضایی به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/2302/ر/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول