اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الدیار: سفر «قرضاوی» به قاهره به دلیل پافشاری شیخ تمیم برای اخراج وی بود

روزنامه الدیار لبنان تأکید کرد که با وجود تلاش برخی کشورهای عربی برای قانع کردن امیر قطر برای انصراف از اخراج قرضاوی از کشور، شیخ تمیم اصرار کرده که قرضاوی تا 48 ساعت دوحه را ترک کند.

الدیار: سفر «قرضاوی» به قاهره به دلیل پافشاری شیخ تمیم برای اخراج وی بود

به گزارش خبرگزاری فارس روزنامه لبنانی «الدیار»، تأکید کرد که با وجود اصرار برخی کشورهای منطقه حاشیه خلیج فارس برای انصراف شیخ تمیم امیر قطر از اخراج «یوسف القرضاوی» مفتی سلفی و صدور اجازه به او برای باقی ماندن در دوحه به نظر می‌رسد شیخ تمیم بر تصمیم خود برای اخراج قرضاوی ظرف 48 ساعت پافشاری می‌کند.

روزنامه الدیار تأکید کرد، ناگهان بعد از گذشت 10 سال، دو روز پیش یوسف القرضاوی با هواپیمای اختصاصی از دوحه به قاهره منتقل شد بدون اینکه دلایل اخراج او از قطر به اطلاع او رسانده شود و مدیر کل رادیو و تلویزیون شبکه الجزیره نیز تلاش کرده تا برای دادن مهلت 2 ماهه به قرضاوی میانجی گری کند.

با توجه به اینکه اخراج قرضاوی از قطر به برنامه «الشریعه و الحیات» که با حضور قرضاوی به مدت 10 سال در شبکه الجزیره پخش می‌شد ضربه می‌زند، اما شیخ تمیم بر تصمیم خود برای خروج قرضاوی از کشور پافشاری کرده است.

این روزنامه افزود که به قرضاوی اجازه داده نشده که اسناد و مدارکی با خود از قطر خارج کند و گذرنامه قطری او بعد از سوار شدن به هواپیما از او گرفته شده است.

از سوی دیگر با توجه به اینکه قرضاوی یکی از مردان حکومت قطر به شمار می‌رفته مصر نیز تمایل چندانی به حضور او در کشور نداشته اما بعد از رایزنی با «شیخ محمود کامل» رهبر اخوان المسلمین در مصر به او اجازه داده شده تا به قاهره بازگردد.

منابع آگاه تأکید کردند که قرضاوی در فرودگاه قاهره با یکی از کارمندان سفارت آمریکا در مصر دیدار کرده است و به نظر می‌رسد او می‌خواهد با درخواست پناهندگی سیاسی به ایالات متحده منتقل شود.

پیشتر گمانه‌هایی از ضرب الاجل 48 ساعته شیخ تمیم به قرضاوی منتشر شده بود که صفحه رسمی قرضاوی در توئیتر این خبر را رد کرده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول