اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رویکرد دوگانه شیخ سلفی در قبال دمشق و قاهره

حمایت قرضاوی از جهاد در سوریه و تحریم تظاهرات علیه مرسی

شیخ سلفی قطر شکایت دمشق به سازمان ملل از او و دیگر مفتی‌های سلفی برای جهاد در سوریه را محکوم و از سوی دیگر تظاهرات مردم مصر علیه مرسی را حرام اعلام کرد.

حمایت قرضاوی از جهاد در سوریه و تحریم تظاهرات علیه مرسی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «لبنان 24»،‌ «یوسف القرضاوی» رئیس آنچه اتحادیه جهانی علمای مسلمانان نامیده می‌شود در واکنش به نامه اعتراض آمیز دمشق به شورای امنیت و سازمان ملل از جهاد علیه حکومت سوریه حمایت کرد.

روز گذشته وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که در دو نامه جداگانه به شورای امنیت و سازمان ملل به فتواهای قرضاوی و برخی که خود را علما و شیوخ مسلمانان می‌نامند، اعتراض کرده و تأکید کرده که فتواها، احکام و بیانیه‌های تکفیری که این افراد در حمایت از تروریسم صادر می‌کنند عامل اصلی تحریک و فتنه انگیزی در سوریه است.

قرضاوی در واکنش به این پیام با متهم کردن حکومت سوریه به تجاوز و قتل اهل سنت در سوریه گفت: ما حق داریم در سوریه جهاد کنیم، ای امت اسلامی ننگ بر شما اگر برادرانتان را در سوریه رها کنید.

این در حالی است که گروه های جهادی سلفی در سوریه دست به قتل عام وحشیانه حامیان حکومت و یا شیعیان این کشور می‌زنند و از تجاوز و شکنجه و قتل کودکان، زنان و مردان ابایی ندارند.

از سوی دیگر قرضاوی تظاهرات مسالمت آمیز مردم مصر را محکوم کرد و شرکت در اعتراضات  30 ژوئن آینده را حرام دانست و «محمد مرسی» را ولی امر مسلمان خطاب کرد.

هرچند که این نخستین بار نیست که رئیس اتحادیه علمای مسلمان موضعی دوگانه در قبال تحولات منطقه اتخاذ می‌کند وی قیام  مردم بحرین را فتنه خوانده و از مردم ترکیه نیز خواسته در کنار حکومت باقی بمانند و دست از اعتراضات خود بردارند.

انتهای پیام/ر

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول