اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در نامه‌ای به شورای امنیت و سازمان ملل

دمشق: قرضاوی و شیوخ فتنه با صدور فتوا از تروریسم در سوریه حمایت می‌کنند

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد اتحادیه علمای مسلمانان که مقر آن در قطر است به فضل برخی شیوخ به منبع اصلی تحریک علیه تروریسم و فتنه‌انگیزی مبدل شده است و به هر نحوی از گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت می‌کند.

دمشق: قرضاوی و شیوخ فتنه با صدور فتوا از تروریسم در سوریه حمایت می‌کنند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در نامه‌های جداگانه به رئیس شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد: از زمان آغاز بحران در سوریه و طی دو سال و اندی گذشته از درگیری‌ها در این کشور یوسف القرضاوی، رئیس آنچه اتحادیه جهانی علمای مسلمانان نامیده می‌شود به طور دائمی به همراه شماری که خود را علما و شیوخ مسلمانان می‌نامند، فتواها، احکام و بیانیه‌های تکفیری در حمایت از تروریسم صادر می‌کنند و از کسانی که با اصول و ارزش‌های دینی و انسانی و اصول قوانین بین‌المللی مخالف هستند و قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض می‌کنند، حمایت می‌کند.

در این نامه‌ها آمده است: امثال این مفتی‌ها عبدالعزیز عبدالله آل الشیخ، محمد العریفی سعودیان، صفوت حجازی، محمد حسان مصریان و شافی سلطان العجمی کویتی هستند که با این اقدامات خود به طور مستقیم به گروه القاعده و گروه‌های تکفیری مرتبط خدمت می‌کنند که در خاک سوریه فعال هستند.

این فتواهای سیاسی با پوشش دینی در چارچوب حملات خصمانه‌ای است که قطر و عربستان، ترکیه و برخی کشورهای غربی علیه سوریه در پیش گرفته‌اند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: قرضاوی بر روی منبر خود در دوحه دعوت به کشتار و جهاد در سوریه می‌کند تا جایی که یکی از مذاهب سوریه را از یهودیان و مسیحیان کافرتر می‌شمرد و دعوت به مبارزه با آنها می‌کند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: قرضاوی با برخی علمای فتنه جو در تاریخ دوازدهم و سیزدهم ژوئن سال جاری میلادی کنفرانسی را موسوم به یاری ملت سوریه در قاهره برگزار کردند و در آن قرضاوی پیروان یکی از مذاهب اسلامی بزرگ را مشرک خوانده و اهل تسنن را به جنگ با آنها فراخواند.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: بیانیه پایانی این کنفرانس خواستار جهاد با جان و مال و سلاح و همه اشکال جهاد در خاک سوریه شده بود و این دعوت به معنای سربازگیری از عناصر تروریستی مسلح برای پیوستن به گروه‌های مسلح در سوریه است تا این گونه این کشور را نابود و مردم بی گناه را به خاک و خون بکشند.

وزارت خارجه سوریه گفت: موافقت دولت مصر با این اظهارات تحریک آمیز شیوخ فتنه که دعوت به تروریسم و کشتار در سوریه می‌کنند نشان می‌دهد که دولت مصر در جرایم تروریستی سوریه و ریخته شدن خون مردم این کشور شریک است.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: اتحادیه علمای مسلمانان که مقر آن در قطر است به فضل برخی شیوخ به منبع اصلی تحریک علیه تروریسم و فتنه انگیزی مبدل شده است و به هر گونه‌ای از گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت می‌کند.

وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت و جامعه بین‌المللی خواست با پذیرش مسئولیت خود بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت برای مبارزه با تروریسم در سوریه اقدام کنند و از کشورهای حامی تروریسم در سوریه شامل قطر، عربستان، ترکیه و فرانسه بخواهند که دست از تجاوزات خود علیه سوریه که امنیت و صلح در این کشور و کل منطقه را تهدید می‌کند، بردارند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول