اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل:

جرایم سنگین در انتظار قاچاقچیان کالا و ارز/ حمل بیش از 5 هزار دلار ارز جرم است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: جرایم سنگینی در انتظار قاچاقچیان کالا و ارز است که اگر به اقدام خود مصر باشند این جرایم سنگین‌تر نیز می‌شود.

جرایم سنگین در انتظار قاچاقچیان کالا و ارز/ حمل بیش از 5 هزار دلار ارز جرم است

حسین نجف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بحث قاچاق به عنوان یک عمل مجرمانه مورد پیگیری دستگاه‌های نظارتی، بازرسی و قضایی است و قطعاً اقدامات پیشگیرانه در به حداقل رساندن قاچاق زمینه سلامت اقتصادی جامعه را فراهم می‌آورد.

وی با اشاره به طرح شبنم در پیشگیری از ورود کالای قاچاق به شبکه توزیع خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح که دستگاه‌های مختلف وظیفه و رسالت سنگینی دارند قطعاً جلوی واردات کالای قاچاق گرفته شده و هیچ بازاری به خود جرات نمی‌دهد کالایی خارج از شبکه توزیع و دارای استاندارد و بارکد تعیین شده وارد عرصه مصرف کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل یادآور شد: بر اساس تعریفی که قانونگذار انجام داده است، خرید و فروش هر کالای قاچاق عمل مجرمانه است که در این زمینه تشکیل پرونده صورت گرفته و در مراجع رسیدگی‌کننده این تخلفات مورد دقت نظر و رسیدگی قرار گرفته و احکام آن صادر می‌شود.

نجف‌زاده گفت: فروشندگان موظف هستند در قبال فروش محصول فاکتور ارائه کنند و قطعاً در مقابل این فاکتوری که صادر می‌کنند اگر کالایی قاچاقی، بدون کیفیت و بدون استاندارد وارد چرخه مصرف شود قطعاً با فروشنده برخورد خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: ما در شعبات رسیدگی‌کننده گاه شاهد آن هستیم که کسبه بدون اینکه سوء نیتی داشته باشد از روی سادگی و بی‌تجربگی کالای قاچاقی را به فروش رسانده و خود نیز به گناهش معترف است که در این زمینه حتماً مراجع رسیدگی کننده تخفیفاتی را در جرم واقع شده به فرد فروشنده و کسبه ناآگاه قائل می‌شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل ابراز داشت: اگر این تخلفات در مرحله اول رخ دهد با تذکر کتبی یا شفاهی و اعمال برخی از جرایم قابل رفع است، اما در مراحل بعدی پنج تا 10 برابر قیمت کالای ضبط شده جریمه شامل فروشنده شده و تعطیلی شش ماهه تا یک ساله واحد کسب را نیز به دنبال خواهد داشت.

نجف‌زاده افزود: تکرار جرم تشدید مجازات را به دنبال خواهد داشت و کالای قاچاق بعد از جمع‌آوری، در انبار سازمان صنعت، معدن و تجارت گرد‌آوری شده و به عنوان اموال تملیکی به فروش می‌رسد و یا در صورت بی‌کیفیت بودن کالا، کالای مورد نظر معدوم‌سازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در بحث قاچاق ارز نیز بر اساس مصوبه سال 74 خرید و فروش ارز خارج از شبکه بانکی و صرافی‌ها حکم قاچاق را دارد و هرگونه خرید و فروش ارز در صلاحیت بانک و صرافی‌هایی که از بانک مرکزی مجوز گرفته‌اند می‌باشد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل ادامه داد: هر مسافری که بیش از 50 هزار دلار با خود ارز داشته باشد مجرم محسوب شده و قطعاً ارز به دست آمده به نفع دولت مصادره شده و جلوی هرگونه خرید و فروش غیر‌قانونی و دلال‌گونه آن نیز گرفته می‌شود.

نجف‌زاده در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل گفت: صرف نگهداری ارز نمی‌توان فردی را مجرم دانست، اما اگر از این طریق کسی به دنبال سوء ‌استفاده و اعمال سوء نیت خود باشد قطعاً با خاطیان برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/62001/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول