اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فصل تابستان 25 درصد از 950 تن پسماند شهری اصفهان شیرابه است

باجول: یک لیتر شیرآبه یک‌هزار لیتر آب را مسموم می‌کند

مدیرعامل سازمان بازیافت و پسماند شهری شهرداری اصفهان گفت: 25 درصد از 950 تن پسماند شهری در فصل تابستان به صورت شیرآبه است و در فصول پاییز و زمستان پنج درصد تولید پسماند کاهش می‌یابد.

باجول: یک لیتر شیرآبه یک‌هزار لیتر آب را مسموم می‌کند

تیمور باجول امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه حدود 30 درصد پسماند شهری از مواد بازیافتی است، اظهار کرد: ظروف یکبار مصرف، شیشه، کاغذ، مواد پلاستیکی و قوطی‌های فلزی از جمله مواد بازیافتی است که شهروندان با تفکیک و بازیافت این مواد 30 درصد تولید پسماند را کاهش می‌دهند.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند با استفاده از کیسه‌های برزنتی و پارچه‌ای برای خرید خود از تولید پسماند پلیمری و پلاستیکی اضافه جلوگیری کنند.

مدیرعامل سازمان بازیافت و پسماند شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: 25 درصد از 950 تن پسماند شهری در فصل تابستان به صورت شیرآبه است و در فصول پاییز و زمستان پنج درصد تولید پسماند کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: تجزیه ظروف پلاستیکی در طبیعت در طول 300 سال صورت می‌گیرد و در زمان دور ریخته شدن مواد پلاستیکی به عنوان زباله به دلیل ماندگاری طولانی مدت در محیط سبب آلودگی محیط زیست می‌شوند و تولید شیرآبه پسماند به نوع رفتار و مصرف شهروندان بستگی دارد.

باجول با بیان اینکه تولید شیرآبه در فصول مختلف سال متفاوت است، تاکید کرد: در فصل تابستان به دلیل استفاده از میوه‌های آب‌دار همچون خربزه و هندوانه تولید شیرآبه افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان بازیافت و پسماند شهری شهرداری اصفهان افزود:  نفوذ شیرآبه در خاک از سویی سبب آلوده ساختن آب‌های زیرزمینی می‌شود و از سوی دیگر اثرات نامطلوب بسیاری بر محیط زیست دارد و شیرآبه زباله نیز سبب ایجاد محیط اسیدی و ورود خسارت بسیاری به خودرو‌های حمل زباله و ماشین‌آلات و تجهیزات دیگر می‌شود.

باجول با اشاره به اینکه حدود یک لیتر شیرآبه یک‌هزار لیتر آب را مسموم می‌کند، گفت: سازمان مدیریت پسماند در راستای اهداف زیست محیطی خود با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در سطح شهر درصدد آگاه‌سازی شهروندان از اثرات زیست محیطی شیرآبه است.

انتهای پیام/63021/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول