اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری کازرون خبر داد

آغاز به کار نهاد و مؤسسات داوری در کازرون

رئیس دادگستری کازرون از آغاز به کار نهاد و مؤسسات داوری در کنار شوراهای حل اختلاف به منظور حل و فصل دعاوی حقوقی با کمترین هزینه در این شهرستان خبر داد.

آغاز به کار نهاد و مؤسسات داوری در کازرون

کاظم اکرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون اظهار داشت: در راستای کاهش ورودی پرونده به محاکم حقوقی علاوه بر تقویت شورای حل اختلاف به دستور رئیس کل دادگستری استان فارس نهاد و مؤسسات داوری در این استان و شهرستان کازرون آغاز به کار کرده و در آینده نزدیک نتیجه می‌دهد.

وی افزود: در 11 ماه گذشته 11 هزار و 232 پرونده در دادسرا، 14 هزار و 313 پرونده نیز در محاکم عمومی حقوقی و جزایی و 9 هزار و 62 پرونده در شوراهای حل اختلاف حوزه قضایی کازرون مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رئیس دادگستری شهرستان کازرون گفت: از پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف در طول 11 ماهه گذشته در این شهرستان یک‌هزار و 53 پرونده با سازش پایان یافته است.

اکرمی در ادامه تصریح کرد: در طول این مدت نیز 25 پرونده در دادسرا و 357 پرونده نیز در دادگاه و 97 پرونده در شورای حل اختلاف در شهر کازرون مختومه شده است.

این مسئول ابراز داشت: علاوه بر رسیدگی به این تعداد پرونده‌ها کاهش موجودی نیز بوده و امیدداریم در سال جاری کاهش این آمار حداقل به دو برابر برسد.

وی تصریح کرد: با همکاری رئیس کل دادگستری فارس و حوزه معاونت آموزش دادگستری کل این استان اقدامات خوبی از لحاظ کیفی و جلوگیری از اتلاف وقت و اطاله دادرسی در بررسی پرونده‌های مهم صورت گرفته است.

رئیس دادگستری کازرون ادامه داد: با وجود مشکلات مالی تجهیزات رایانه‌ای بسیار خوبی در اختیار دادگستری این شهرستان قرار گرفته به طوری که تمام کارکنان و قضات به رایانه دسترسی دارند.

اکرمی تشکیل چهارمین کارگاه علمی کاربردی پیشگیری از وقوع جرم فارس در این شهرستان، تشکیل نگهبان محله، تسریع در رسیدگی و صدور احکام قاطع و بازدارنده در جرائم خشن ضرب و جرح عمدی و سرقت و تخریب اموال عمومی را از جمله اقدامات در راستای کنترل و پیشگیری از وقوع جرم در این شهرستان عنوان کرد.

این مسئول در پایان از اشخاص حقیقی و حقوقی خواست قراردادهای تنظیمی حل اختلافات احتمالی خود را به نهاد و مؤسسات داوری بسپارند تا با کمترین هزینه و حداقل زمان با استفاده از این ظرفیت قانونی دعاوی خود را حل و فصل کنند.

انتهای پیام/‌2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول