اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با نیمه شعبان صورت گرفت

کلنگ‌زنی 40 واحد مسکونی در روستای قراکند بخش کرانی بیجار

به منظور ایجاد اشتغال پایدار به همت هیئت مدیره شرکت زرین معدن قراکند، کلنگ احداث 40 واحد مسکونی به نام شهرک مهدیه در روستای قراکند بخش کرانی بیجار به زمین زده شد.

کلنگ‌زنی 40 واحد مسکونی در روستای قراکند بخش کرانی بیجار

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، پیش از ظهر امروز طی مراسمی با حضور فرماندار، نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی و  برخی از مسئولان این شهرستان 40 واحد مسکونی به همت رئیس هیئت مدیره شرکت زرین معدن قراکند در این روستا در راستای بهره‌مندی روستاییان در شرایط مناسب در کنار استخراج معدن توسط فرماندار بیجار افتتاح شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت زرین معدن قراکند با تأکید بر بهره‌مندی روستاییان از مزایای استخراج معادن غنی در این منطقه گفت: سعی ما بر این است که قبل از شروع استخراج، ساکنان این منطقه شرایط مساعدی برای ادامه زندگی با وجود شرایط سخت وارده از جمله آلودگی ایجاد شده از طریق تردد ماشین‌ها و سایر موارد داشته باشند.

وی احداث واحدهای مسکونی را برای آسایش مردم منطقه عنوان کرد و افزود: تمامی افرادی که به کار اکتشاف و استخراج معدن در این منطقه مشغول هستند باید آسایش مردم محروم این خطه را اولویت کاری خود قرار دهند.

 

یزدیان با اشاره به جزئیات ساخت واحدهای مسکونی در این منطقه اضافه کرد: 40 واحد مسکونی با نام شهرک مهدیه احداث می‌شود که هر واحد شامل 240 مترمربع مساحت و 120 مترمربع زیربنا است.

 

وی اضافه کرد: زمین این واحدهای مسکونی از سوی روستاییان اهدا شده است.

 

یزدیان اظهار کرد: حدود 20 میلیارد ریال از درآمد معدن سنگ آهن قراکند برای ساخت این واحدها در نظر گرفته شده است.

 

رئیس هیئت مدیره شرکت زرین معدن قراکند از بهره‌برداری از فاز اول این واحدهای مسکونی در 22 بهمن‌ماه سال آینده خبر داد.

 

فرماندار بیجار در حاشیه این مراسم به بهره‌مندی روستاییان از مزایای سنگ آهن اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باید در طرح‌های عام‌المنفعه مشارکت کنند.

 

حمدالله کریمی افزود: این واحدهای مسکونی توسط بخش خصوصی و بهره‌بردار منابع سنگ‌آهن منطقه احداث می‌شود و لازم است تا قبل هر اقدامی رضایتمندی روستایان را مدنظر قرار داد.

 

کریمی با تاکید بر بهره‌مندی روستاییان از مزایای معادن سنگ آهن گفت: بهسازی و احداث راه‌های روستایی، استفاده از ماشین‌آلات معادن در اجرای طرح‌های شهرستان، مشارکت سرمایه‌گذاران در طرح‌های عام‌المنفعه روستایی و به‌کارگیری نیروهای بومی در فعالیت‌های معدنی از مهم‌ترین مسائلی است که در همکاری‌های دولت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

سیدمحمد بیاتیان نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی نیز بر تسریع در احداث واحدهای مسکونی تاکید کرد و افزود: مردم این مناطق به دلیل وجود معادن بسیار غنی سنگ آهن و متقاضیان بخش خصوصی برای استخراج و اکتشاف آن سختی‌هایی ناشی از مسائل استخراج و اکتشاف را متحمل شده‌اند و محرومیت‌زدایی و توجه خاص به آسایش آنها و اشتغال‌زایی برای این افراد نیازمند توجه بسیار است.

 

انتهای پیام/79015/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول