اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آمادگی ارتش مصر برای حمایت از مردم/استقرار خودروهای زرهی در خیابان‌ها

در پی بیانیه ارتش مصر و ضرب الاجل 48 ساعته برای تحقق مطالبات مردم، حالت فوق العاده در کشور اعلام خواهد شد و خودروهای زرهی برای تأمین امنیت کشور و مردم در خیابان‌ها مستقر خواهد شد.

آمادگی ارتش مصر برای حمایت از مردم/استقرار خودروهای زرهی در خیابان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس پایگاه خبری «الیوم السابع»، اعلام کرد که در پی بیانیه ارتش مصر و ضرب العجل 48 ساعته برای تحقق مطالبات مردم، در کشور حالت فوق العاده اعلام خواهد شد و خودروهای زرهی برای تأمین امنیت مردم و تأسیسات حیاتی و مهم در قاهره و دیگر استان‌ها مستقر خواهند شد.

ارتش در حال حاضر در حالت آماده باش کامل برای برخورد با هرگونه خشونت است که ممکن است در تقابل با خواسته مردم مصر صورت گیرد.

بالگردهای ارتش مصر نیز برای حمایت از تظاهرات کنندگان بر فراز میدان «التحریر» پرواز کردند.

ارتش مصر در بیانیه‌ای که ساعاتی پیش منتشر شد، تأکید کرد که تنها 48 ساعت به همه گروه‌های سیاسی فرصت می‌دهد تا مطالبات مردم محقق شود.

ارتش مصر اعلام کرد که هر چه زمان بیشتر بگذرد، تفرقه و دودستگی نیز بیشتر خواهد شد و بنابراین در صورتی که راه حلی مطرح نشود ارتش نقشه راه آینده را مشخص خواهد کرد.

در این بیانیه همچنین تاکید شد که ارتش در عرصه سیاست و قدرت بی‌طرف است و به خروج از رویکرد دموکراتیک تن نخواهد داد.

روز گذشته مصر در سالروز تحلیف مرسی به عنوان رئیس جمهور این کشور به صحنه زور آزمایی میلیون‌ها مخالف و موافق او تبدیل شد و درگیری‌ها و عصیان مدنی تا کنون در استان‌های مختلف این کشور ادامه دارد.

در این درگیری‌ها تا کنون 16 نفر کشته و 713 تن دیگر زخمی شده‌اند، معترضان خواستار کناره گیری مرسی از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول