اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز:

برای ترویج فرهنگ نمی‌توان نسخه واحد پیچید / پرداختن به فرع مانع موفقیت در ترویج فرهنگ اسلامی

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز گفت: برای ترویج فرهنگ و نمازخوانی در جامعه نمی‌توان برای همه استان‌ها نسخه واحد پیچید.

برای ترویج فرهنگ نمی‌توان نسخه واحد پیچید / پرداختن به فرع مانع موفقیت در ترویج فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابراهیم آقابابایی ظهر امروز در گردهمایی دبیران اقامه نماز ادارات استان و ستاد اقامه نماز شهرداری همدان با بیان اینکه همدان استان جشنواره‌ها است، اظهار داشت: جشنواره نماز برای سومین سال در نیمه دوم سال در همدان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود و کار فرهنگی منشأ تحول بشر است و در واقع اصلاح یک مملکت از طریق اصلاح فرهنگی رخ می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز بیان داشت: ما باور داریم که اسلام دین زندگی و سعادت است و فرهنگ از دین نشأت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نماز جامعه را می‌سازد ابراز داشت: خدا به حاکمان فرموده است که زمینه پیوند دائمی مردم با خدا را فراهم و در برابر تهاجم فرهنگی مقابله کنند.

آقابابایی اذعان داشت: پیوند مردم با یکدیگر و نظارت بر حفظ دستاوردهای نماز از وظایف دیگر حاکمان است.

وی با اشاره به اینکه در جامعه، مدیریت بر مبنای نماز انجام شود تصریح کرد: در اسلام به اندازه نماز بر روی هیچ فریضه‌ای تأکید نشده و چون نماز همیشگی است باید برنامه‌های نماز هم همیشگی باشد.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز اذعان داشت: امروز میلیاردها تومان و شاید میلیون‌ها دلار در دنیا در ابعاد مثبت و منفی هزینه می‌شود و جبهه معاند با خرج این هزینه می‌خواهد نماز را از ما بگیرد و مبانی دیگری را جایگزین کند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی نیز برای مقابله با جبهه معاند میلیاردها تومان هزینه می‌کند و اگر در دنیا تحول فرهنگی بر اساس دین انجام می‌شد نیازی به این همه هزینه نبود.

آقابابایی با انتقاد از عملکرد برخی نهادها در ترویج فرهنگ اسلامی به نسل جوان گفت: در اردوها، فعالیت‌های پرورشی و کارهای مختلف فرهنگی با وجود صرف هزینه‌های زیاد، متأسفانه از اصل موضوع خارج شده و به فرع می‌پردازیم که این روند باید اصلاح شود.

وی به چرایی اقامه نماز در ادارات و دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و یادآور شد: برخی ما را متهم می‌کنند که می‌خواهیم نماز را دولتی کنیم و این در حالی است که ما در جمهوری اسلامی دولتی و مردمی نداریم و همه یکسان هستند.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز افزود: آبادی مساجد و نمازخانه‌ها یکی از نشانه‌های نماز است و در همدان این نشانه‌ها زیاد است.

وی با اشاره به اینکه در سبک زندگی، هنر و فیلمسازی جایگاه نماز کجاست؟ تصریح کرد: در فیلم‌ها و سریال‌ها خواندن نماز را به طور طبیعی نشان دهند. 

آقابابایی اضافه کرد: از ظرفیت دستگاه‌ها برای ترویج نماز باید استفاده کرد و با توجه به اینکه نهادهای فرهنگی مانند ارشاد و آموزش و پرورش برای تربیت انسان‌ها فعالیت می‌کنند باید از همه امکانات هنری و سمعی و بصری خود در راستای ترویج نماز بهره بگیرند.

وی با اشاره به نمازخانه‌هایی که شهرداری در پارک‌ها ایجاد کرده گفت: شهرداری برای مسافرانی که به علت بضاعت کم در پارک‌ها چادر می‌زنند شرایط اقامه نماز را فراهم کند و شهرداری در این زمینه نقش اساسی دارد. 

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز در بخش دیگری از سخنان خود به طرح نظام جامع برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز اشاره کرد و ابراز داشت: در این طرح مدیر راهکار، نیازهای منابع انسانی و امکانات را برای اقامه نماز فراهم کنند.

وی با بیان اینکه برای تهیه طرح جامع هزاران ساعت، کار کارشناسی شده است گفت: این طرح همه کارکنان را ارزیابی می‌کند و از همه می‌خواهد که در راستای ترویج نماز نقش‌آفرین باشند.

آقابابایی بیان داشت: برای ترویج نماز به کار پژوهشی نیاز داریم و نمی‌توان برای ترویج فرهنگ نسخه واحد پیچید اما راهبرد را می‌دهیم و استان‌ها بر اساس شرایط خود امور را اداره کنند.

انتهای پیام/89019/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول