اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان کردستان:

وجود نوادگان امام رضا (ع) در کردستان نشانه عشق و ارادت کردها به اهل بیت است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با تاکید بر ارادت مردم کردستان به سیره نبوی و خاندان پیامبر گفت: وجود نوادگان امام رضا در این استان نشانگر عشق و علاقه مردم به اهل بیت است.

وجود نوادگان امام رضا (ع) در کردستان نشانه عشق و ارادت کردها به اهل بیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج قباد میمنت‌آبادی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه دومین فرهنگ رضوی استان کردستان در مجتمع فرهنگی هنری فجر این شهرستان با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های این دهه کار نیکو و پسندیده‌ای بود، اظهار کرد: در این خصوص تمام دستگاه‌های متولی نقش خود را به بهترین شکل ایفا کردند.

وی با یادآوری آئین اختتامیه این دهه در محل شهدای گمنام استان اظهار کرد: با حضور در جوار مرقد این عزیزان ضمن اجرای دقیق برنامه‌ها از برکات قرابت شهدا نیز بهره‌مند شدیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نصب و پرده‌برداری از دو نماد فرهنگی و برگزاری جشن میلاد منجی در حسینیه سنندج، در روز آغازین را نمونه بارز همراهی نمادهای فرهنگی، مذهبی دانست و خاطر نشان کرد: برنامه‌های متنوع این دهه در روزهای دیگر نیز ادامه یافت تا امروز که به مراسم اختتامیه رسید.

میمنت‌آبادی در تشریح دیگر برنامه‌های برگزار شده در این دهه نشست تخصصی با حضور زنان هنرمند و مبلغ سیره نبوی، همایش بررسی شخصیت‌ هاجره خاتون و همایش پیاده‌روی تقریب در روز هفتم تیر با همکاری دستگاه‌های مختلف را بخشی دیگر از برنامه‌ها در این راستا عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه برخی برنامه‌ها نیز به مناطق دوردست استان منتقل شده بود برگزاری همایش و جشنواره داستان رضوی با حضور حجت‌الاسلام میرلوحی در روستای "گرگر" و نشست تخصصی در آینه مطبوعات در شویشه را بخشی دیگر از برنامه‌های این نهاد ذکر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خاطر نشان کرد: در تمام شهرستان‌های استان با همکاری ستادهای اجرایی برنامه‌های مناسبی به منظور بهره‌مندی مردم از سیره نبوی و رضوی برگزار شد.

میمنت‌آبادی توسعه و تعمیق برنامه‌ها در راستای شناخت و سیره اهل بیت (ع) را دلیل برگزاری این برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: با انجام اینگونه همایش‌ها زمینه مناسبی برای ارتقای این موضوع فراهم می‌شود.

وی با تأکید بر ارادت مردم کردستان به سیره نبوی و خاندان پیامبر (ص) اظهار کرد: وجود نوادگان امام رضا (ع) در این استان نشانگر عشق و علاقه این مردم به اهل بیت (ع) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به برگزاری موفق برنامه‌های دهه مبارک رضوی در سال گذشته این موضوع را زمینه‌ساز اجرای دومین دهه فرهنگ رضوی در استان عنوان کرد.

میمنت‌آبادی در پایان ابراز امیدواری کرد با انجام چنین برنامه‌هایی بستر لازم برای شناخت بیشتر خاندان اهل بیت (ع) بویژه امام هشتم (ع) فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول