اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت شهرستان موچش:

عشق به امام رضا (ع) از نقاط اشتراک تمام مذاهب اسلامی است

امام جمعه اهل سنت شهرستان موچش با اشاره به جایگاه والای امام هشتم در بین مسلمانان، یکی از نقاط اشتراک و اتحاد تمام مذاهب اسلامی را عشق و ارادت به ایشان دانست.

عشق به امام رضا (ع) از نقاط اشتراک تمام مذاهب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا اقبال بهمنی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاحیه دومین دهه فرهنگ رضوی در استان کردستان با بیان اینکه دیدگاه عرفای کرد به اهل بیت پیامبر (ص) واضح و مبرهن است، اظهار کرد: علمای شافعی این خطه که همگی اهل ذوق و ادب هستند با پیروی از امام شافعی در مدح پیامبر (ص) و آل ایشان سروده‌هایی داشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه این علما عاشق حقیقی اهل بیت (ع) و به ویژه امام هشتم هستند علت اصلی این مسئله را در ویژگی‌های بارز و منحصر به فرد امام رضا (ع) عنوان کرد.

امام جمعه شهرستان موچش با تشریح برخی از خصوصیات امام رضا (ع) از نقش بالای ایشان در اصلاح و تربیت جامعه، بی‌تفاوت نبودن نسبت به احوال مسلمین و غافل نبودن از مقتضیات زمان اشاره کرد.

بهمنی افزود: امام رضا (ع) به زندگی مرفه روی نیاوردند و سعادت خود را در گرو سعادت امت اسلامی می‌دانستند به گونه‌ای که در غم و شادی مسلمانان شریک می‌شدند.

وی در ادامه با بیان نقش برجسته علمای شافعی در دعوت به اسلام اظهار کرد: در اقصی نقاط جهان دین مبین اسلام برای نخستین بار به وسیله این بزرگان ترویج شد و با سر دادن ندای وحدت خدمت بزرگی به اسلام کردند.

امام جمعه شهرستان موچش با یادآوری برگزاری همایشی در کشور اندونزی اظهار کرد: در این همایش اعلام شد که اسلام به وسیله سادات علوی و شافعی مذهب گسترش یافته است.

بهمنی با اشاره به حرکت‌های صورت گرفته توسط بزرگان اهل سنت کردستان علیه ظلم و استبداد استکبار آغاز شکل‌گیری این حرکات را متأثر از اقدامات سادات کردستان عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: نکته مهم این است که این جنبش‌های ملی ‌مذهبی با الگوگیری از امام رضا (ع) و به دست سادات استان صورت گرفته و بیانگر نقش تأثیرگذار آموزه‌های امام هشتم در بین پیروان مذهب تسنن است.

امام جمعه موچش با تأکید بر اینکه اهل سنت و به ویژه پیروان مذهب شافعی محب و دوستدار اهل بیت (ع) از جمله امام رضا (ع) بوده‌اند، وجود امامزاده‌ها را در استان کردستان مؤید این مطلب دانست.

بهمنی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ مسلمانان با بهره‌گیری صحیح از آموزه‌های امام هشتم راه رستگاری در دنیا و آخرت را برای خود و دیگران هموار کنند.

انتهای پیام/79012/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول