اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌ مناسبت دهم تیر

برنامه‌های جشن سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور اعلام شد

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور از اعلام برنامه‌های جشن سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور خبر داد.

برنامه‌های جشن سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، خلیل‌الله عراقی اظهار داشت: امسال با برنامه‌ریزی منسجم، ستادی متشکل از سازمان‌های دولتی، غیر دولتی و بحث و تبادل‌نظر پیرامون برنامه‌های این روز با نظر شورای فرهنگ عمومی شهرستان تشکیل شد.

وی بیان کرد: پس از شش سال متوالی برگزاری برنامه جشن سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور، امسال نیز به اهتمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی شهرستان، برای هفتمین سال این شهرستان مراسم فرهنگی مذهبی و جشن و سرور را برگزار می‌کند.

دبیر اجرایی برگزاری مراسم سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور، تصریح کرد: مراسم آیینی ویژه‌ای در نهم تیرماه در روستای فدیشه بخش میان‌جلگه نیشابور توسط مردم و اهالی این روستا که از مراکز اجرای تعزیه و مراسم آیینی خراسان‌رضوی است، برگزار می‌شود.

عراقی خاطرنشان کرد: همچنین ساعت 17 بعدازظهر دهم تیرماه حرکت نمادین کاروان حضرت امام رضا(ع) از مقابل بقعه متبرکه بانو پسندیده و بی‌بی شطیطه به سمت مسجد جامع نیشابور برگزار و آرامگاه بی‌بی پسندیده، امامزاده محمد محروق(ع) و بقعه قدمگاه رضوی گلباران می‌شود.

وی بیان کرد: به‌ مناسبت دهم تیرماه، نماز جمعه 14 تیر ماه در محل بقعه امامزاده محمد محروق(ع) برگزار می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی نیشابور یادآور شد: برپایی نمایشگاه کتاب و ارائه محصولات فرهنگی در امامزاده محمد محروق(ع)، مسابقات نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان، ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر، مجموعه مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان کشور در نیشابور، اجرای مراسم سخنرانی، شبی با قرآن، شب شعر و اجرای جشن توسط دارالقرآن علی ابن موسی الرضا(ع) در فرهنگسرای سیمرغ و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌های این روز است.

عراقی ادامه داد: مسیر حرکت کاروان امام رضا(ع) با پارچه‌های رنگین سبز آذین‌بندی و توسط اداره‌ها و نهادها، خیابان‌ها چراغانی و احادیث آن حضرت در شهرهای نیشابور نصب می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین ارکان تبلیغ و اطلاع‌رسانی این روز ارباب جراید و رسانه‌ها هستند که از آن‌ها تقاضای پوشش خبری مناسب در هفتمین سال اجرای مراسم را داریم تا این حرکت معنوی که ثمره حدیث سلسله‌الذهب است در تاریخ شیعه و جهان اسلام جاودانه‌تر شود.

انتهای پیام/70002/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول