اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لنجان در مجلس:

کمبود منابع مالی دلیل تولید نشدن بنزین یورو 4 در اصفهان است

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود منابع مالی از دلایل عدم تولید بنزین بورو چهار در اصفهان است و امیدواریم منابع مالی برای تولید این بنزین در اصفهان تأمین شود.

کمبود منابع مالی دلیل تولید نشدن بنزین یورو 4 در اصفهان است

مجید منصوری بیدکانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مقرر شده است که بنزین یورو چهار در اصفهان تولید شود، اظهار کرد: در حال حاضر بنزین یورو چهار در تهران و اراک تولید شده است.

وی با بیان اینکه آلودگی کلانشهر اصفهان به عوامل مختلفی بستگی دارد، اضافه کرد: تردد وسایل نقلیه شخصی، فعالیت واحد‌های صنعتی بزرگ مانند فولاد مبارکه و ذوب‌آهن و عدم استفاده خودرو‌ها از سوخت‌های استاندارد از مهم‌ترین دلایل آلودگی‌های موجود در کلان‌شهر اصفهان به شمار می‌رود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقرر شده بود که طرح بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان اجرا شود، تصریح کرد: اما این طرح هنوز اجرا نشده و بنزین یورو چهار نیز در اصفهان تولید نشده است.

وی به دلیل عدم اجرای این طرح در کلان‌شهر اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: کمبود منابع مالی از دلایل عدم تولید بنزین بورو چهار در اصفهان است و امیدواریم منابع مالی برای تولید این بنزین در اصفهان تأمین شود.

منصوری بیدکانی با بیان اینکه در حال حاضر هنوز نیروگاه‌های اصفهان سوخت مازوت مصرف می‌کنند، تاکید کرد: مصرف سوخت مازوت توسط این نیروگاه‌ها نیز از مهم‌ترین دلایل افزایش آلاینده‌های جوی در اصفهان است و این نیروگاه‌ها باید سوخت مصرفی خود را تغییر بدهند و از سوخت گاز استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر چه پالایشگاه اصفهان خصوصی‌سازی شده است، اما دولت باید برای اجرای طرح بهینه‌سازی به این مجموعه کمک کند، افزود: دولت برای اجرای این طرح‌ها باید منابع اعتباری کافی را به بخش خصوصی تزریق کند.

انتهای پیام/63004/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول