اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان خبر داد

آغاز طرح نشاط معنوی در 6 بقعه متبرکه تویسرکان/ اوقاف میزبان 210 دانش‌آموز

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان از آغاز طرح نشاط معنوی در جوار شش امامزاده و بقعه متبرکه در این شهرستان خبر داد.

آغاز طرح نشاط معنوی در 6 بقعه متبرکه تویسرکان/ اوقاف میزبان 210 دانش‌آموز

حجت‌الاسلام احمد‌رضا خزائی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه عمر سرمایه‌ ارزشمندی برای انسان محسوب می‌شود، اظهار داشت: فرصت‌ها را باید غنیمت بدانیم و از این نعمت الهی به نحو شایسته در راستای اهداف والای انسانی گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه زمینه رشد و پیشرفت یک فرد از دوران کودکی رقم می‌خورد، ابراز داشت: برنامه‌های زیادی در راستای بهره‌وری درست و کیفی سازی ساعات فراغت نسل دانش‌آموز از سوی نهادهای مختلف در فصل تابستان تدوین شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان با بیان اینکه این نهاد هم در راستای رشد و بالندگی آینده‌سازان این مرز و بوم طرح‌های مفید و ارزشی را هر ساله عملیاتی می‌کند، گفت: طرح نشاط معنوی یکی از اقدامات اوقاف و امور خیریه است که در فصل تابستان در جوار بقاع و امامزاده‌های هر سال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح تابستانی نشاط معنوی همراه با برنامه‌های متنوع آموزشی و تفریحی در آستان امامزاده‌ها و بقاع متبرکه انجام می‌شود، گفت: این برنامه معنوی برای اعتلای فرهنگی بقاع متبرکه به عنوان قطب محوری و بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در  این فصل صورت می‌گیرد.

خزائی تقویت بنیه اعتقادی و دینی قشر جوان و نوجوان با استفاده از فضای معنوی امامزاده‌ها و ترویج اندیشه امام راحل و رهبر معظم انقلاب را بخشی از اهداف تعریفی این طرح عنوان کرد و افزود: نشاط معنوی در قالب کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان دختر و پسر در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستانی در سطح شهرستان کار خود را شروع کرده است.

وی افزود: مباحث قرآنی، آموزش آداب اسلامی و اجتماعی، روایت داستان‌های زندگی ائمه اطهار(ع)، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی قسمتی از برنامه‌های این زمان در قالب طرح نشاط معنوی آموزش داده می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان آغاز ثبت ‌نام در طرح نشاط معنوی 10 خردادماه سال‌ جاری شده اعلام و گفت: هم‌اکنون 210 دانش‌آموز علاقه‌مند در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده‌اند.

وی افزود: طرح فوق برای دانش‌آموزان دختر و پسر در رده‌های سنی هفت تا 18 سال مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در حال حاضر در شش امامزاده و بقعه کلید خورده است.

خزائی آغاز آموزش برای نوجوانان و جوانان در این طرح را هفتم تیرماه سال‌ جاری اعلام کرد و متذکر شد: برنامه نشاط معنوی روز 25 مردادماه به کار خود پایان می‌دهد.

وی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی در جوار شش امامزاده در شهرستان تویسرکان فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: امامزاده زید ‌بن‌ علی(ع) در شهرک شاه‌زید، مرقد حضرت حبقوق نبی‌(ع)، امامزاده محمد روستای شأن‌آباد، امامزاده عبدالله(ع) آرتیمان، امامزاده علی‌اصغر (ع) روستای ولاشجرد و امامزاده روستای باباپیر‌علی در این زمینه فعال است.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول