اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان:

فرهنگ معلولیت در جامعه نهادینه شود

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان گفت: در حال حاضر معلولان به عنوان قشر فراموش‌شده در جامعه هستند و باید فرهنگ معلولیت بیشتر در جامعه نهادینه شود.

فرهنگ معلولیت در جامعه نهادینه شود

علی محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه معلولان برای حضور در شهر‌ها با مشکلات و چالش‌های بسیاری مواجه هستند، اظهار کرد: درصد بالایی از معلولان آسیب نخاعی موجود در سطح شهر‌ها در اثر حادثه یا تصادف دچار ضایعه نخاعی شده‌اند.

وی با بیان اینکه دیدگاه‌های مردم نسبت به معلولان باید اصلاح شود، اضافه کرد: چرا که در حال حاضر مردم به معلولان به عنوان افرادی نا‌توان نگاه می‌کنند و دیدگاه‌های حاکم در جامعه نسبت به معلولان آسیب‌ها و ضربه‌های بسیاری را به این افراد وارد می‌کند.

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه معلولان با استفاده از خدمات مراکز کار‌درمانی، توان‌بخشی و باز‌توانی می‌توانند به درصد بالایی از توانایی‌های پیشین خود دست پیدا کنند، تصریح کرد: اما تعداد مراکز کار‌درمانی، توان‌بخشی و باز‌توانی برای استفاده معلولان در سطح شهر‌ها پایین است و این مراکز باید گسترش پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه این مراکز باید با دریافت هزینه‌های مناسب نسبت به ارائه خدمات کار‌درمانی، باز‌توانی و توان‌بخشی به معلولان در سطح شهر‌ها فعالیت کنند، ادامه داد: هزینه‌های بالای مراکز خصوصی از توان مالی معلولان خارج است و معلولان برای استفاده از این خدمات نیازمند حمایت هستند.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر معلولان به عنوان قشر فراموش‌شده در جامعه هستند و بی‌توجهی مردم و مسئولان به افراد معلول یکی از واقعیت‌های تلخ است، تاکید کرد: جایگاه معلولان باید در میان مردم مشخص شود و فرهنگ معلولیت باید در جامعه نهادینه شود.

وی با تاکید بر اینکه همچنین محدودیت‌های موجود برای حضور معلولان در سطح جامعه باید برطرف شود، افزود: عدم وجود زیر‌ساخت‌های مناسب و دیدگاه‌های مردم نسبت به معلولان از مهم‌ترین دلایل عدم حضور این افراد در سطح جامعه است.

انتهای پیام/63004/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول