اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر خبر داد

کشت 500 هکتار از اراضی ایرانشهر به خربزه خارج از فصل

مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر گفت: در سال ‌جاری، 500 هکتار از اراضی کشاورزی ایرانشهر به کشت خربزه خارج از فصل اختصاص یافته است.

کشت 500 هکتار از اراضی ایرانشهر به خربزه خارج از فصل

مجتبی پیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: برداشت خربزه خارج از فصل در شهرستان ایرانشهر آغاز شد.

وی افزود: شرایط اقلیمی و آب‌ و هوایی مناسب این شهرستان باعث شده تا کشاورزان ایرانشهری هر ساله به کشت محصولات خارج از فصل روی آورند.

مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر ادامه داد: در سال ‌جاری، 500 هکتار از اراضی کشاورزی ایرانشهر به کشت خربزه خارج از فصل اختصاص یافته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته صددرصد افزایش دارد.

پیری با اشاره به افزایش سطح زیر کشت خربزه در سال‌جاری اضافه کرد: استقبال خوب خریداران، نوبر بودن محصول و سوددهی بالا از دلایل افزایش سطح زیر کشت خربزه در ایرانشهر است.

وی بیان کرد: از هر هکتار زیر کشت خربزه، 20 تن محصول برداشت می‌شود بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری بیش از 10 هزار تن خربزه از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازارهای داخل و خارج استان شود.

مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر ضمن اشاره به اینکه کشت خربزه خارج از فصل در این شهرستان از دی‌ماه شروع می‌شود، گفت: هم‌اکنون هر کیلوگرم خربزه به مبلغ یک‌هزار و 200 تومان از کشاورز خریداری می‌شود.

پیری اذعان کرد: با توجه به این رقم پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت، بیش از 70 میلیارد ریال از محل فروش خربزه عاید کشاورزان زحمتکش این منطقه شود.

وی متذکر شد: حدود 400 نفر در ایرانشهر به‌صورت مستقیم به کار تولید خربزه اشتغال دارند.

انتهای پیام/75002/ش20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول