اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار یزد:

جای تحقیق و پژوهش در رسانه‌های استان یزد خالی است

استاندار یزد با تاکید بر نقش پژوهش در رسانه‌های استان یزد گفت: متاسفانه جای خالی تحقیق و پژوهش در رسانه‌های استان یزد به شدت احساس می‌‌شود.

جای تحقیق و پژوهش در رسانه‌های استان یزد خالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا فلاح‌زاده، ظهر امروز در مراسم افتتاح سرای روزنامه نگاران استان یزد اظهار داشت: مطبوعات همواره نقش سازنده‌ای در ایران اسلامی داشته‌اند و اطلاع‌رسانی به مردم را به بهترین شکل ممکن انجام داده‌‌اند زیرا آنها نیز معتقدند که مردم حق دارند بدانند در جامعه آنها چه می‌گذرد.

وی افزود: رسانه‌ها در همه حوزه‌های سیاسی، دینی و ارزشی، ورزشی، فرهنگی و ... نقش داشته‌اند و همواره تلاش کرده‌اند مردم را به سوی کرامت انسانی و اسلامی سوق دهند.

فلاح‌زاده خاطرنشان کرد: در امور سیاسی نیز رسانه‌ها بیش از همه دغدغه حفظ هویت ملی و تمامیت ارضی، به عقب راندن دشمنان داخلی و خارجی و احقاق حقوق ملت را داشته‌اند.

استاندار یزد بیان کرد: این دغدغه‌ها در همه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز قابل مشاهده است.

وی همچنین با اشاره به نقش دیگر رسانه‌ها که همان نقد و نقادی است، عنوان کرد: در هیچ کجای دنیا، هیچ نظامی بی‌اشکال نیست و لازم است نظرها و پیشنهادها در قالب نقد از سوی رسانه‌ها و از زبان مردم و فرهیختگان جامعه به سران قوا منتقل شود.

فلاح‌زاده، رسانه‌ها را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان خواند و افزود: امروز شاهد افتتاح سرای روزنامه نگاران در استان یزد هستیم و امیدواریم این مرکز بتواند وظیفه خود را به ویژه در بحث پژوهش و آموزش به درستی انجام دهد زیرا به نظر می‌رسد، آموزش و پژوهش در حوزه رسانه، آنگونه که باید پیشرفت نداشته است.

وی همچنین با تاکید بر توجه بیشتر به تحقیق و پژوهش تصریح کرد: جای خالی تحقیق و پژوهش در رسانه‌ها به شدت احساس می‌شود.

فلاح‌زاده یادآور شد: بودجه‌های امر تحقیق و پژوهش باید در یک جا جمع و یک نهاد متولی آن شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و نشریات باید شفاف و دقیق اطلاع‌رسانی کنند در غیر این صورت اعتماد مردم از آنها سلب خواهد شد.

استاندار یزد همچنین بر جامع و کامل بودن اخبار نیز تاکید کرد و افزود: در اطلاع‌رسانی باید رضایت خدا و مردم جلب شود ضمن اینکه رسانه نیز از حاصل تلاش خود رضایت داشته باشد و مهم‌تر اینکه منافع ایران اسلامی نیز باید در اطلاع‌رسانی‌ها تامین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش رسانه‌ها در برگزاری رویداد مهم سیاسی کشور، حماسه 24 خرداد ماه، اظهار داشت: رسانه‌ها در بحث انتخابات خوش درخشیدند و در کنار مردم حماسه‌ای عظیم خلق کردند و یکی از عوامل حضور گسترده مردم در انتخابات را می‌توان، نقش پررنگ رسانه دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در حال حاضر 103 نشریه در استان یزد در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: در دولت نهم و دهم برای انتشار 60 نشریه در استان یزد مجوز صادر شد که این میزان در دولت‌های گذشته بی‌‌سابقه بوده است.

بهرام عبدالحسینی همچنین از برگزاری جشنواره مطبوعات در بهمن ماه سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره امسال به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: این جشنواره‌ها به طور قطع می‌تواند در روند کیفی‌سازی مطالب رسانه‌ها در استان یزد موثر باشد.

عبدالحسینی همچنین اظهار امیدواری کرد: با افتتاح سرای روزنامه نگاران در استان یزد، انتظار مردم و مسئولان در کیفی‌سازی مطالب رسانه‌های مکتوب استان یزد محقق شود.

در این مراسم، نشان سرای روزنامه نگاران به خانواده شهید رسانه استان یزد، شهید حمید دانشجو، اعطا شد.

سرای روزنامه نگاران استان یزد امروز با حضور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در مجتمع امام علی (ع) این شهرستان راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/2464/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول