اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اولین بار

عمل جراحی کبد با سلامتی در اردبیل انجام شد

برای اولین بار عمل جراحی کبد بر روی زن 40 ساله اردبیلی با موفقیت انجام شد.

عمل جراحی کبد با سلامتی در اردبیل انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این عمل جراحی که عصر امروز انجام شد یک زن 40 ساله با بستری شدن در بیمارستان فاطمی اردبیل مورد عمل جراحی کبد قرار گرفت و میزان سه لیتر خون از شکم و ناحیه کبد او بیرون کشیده شد.

زهرا محمدحسینی زن 40 ساله که بعد از عمل جراحی وضعیتش رو به بهبود است با انجام این عمل درد و ناراحتیش به کمترین میزان رسیده به طوریکه خود او نیز از پایان خوش این عمل جراحی رضایت دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، متخصص و پزشک معالج در مورد عمل انجام شده، گفت: بعد از مراجعه بیمار و تشخیص عمل جراحی بر روی کبد او ما برای اولین بار موفق شدیم تا از کبد این زن ضایعات و خون لخته شده را بیرون بیاوریم و لوپ چپ کبد او را برداشته تا سلامتی او حفظ شود.

دکتر امیر عرب‌زاده افزود: این عمل جراحی که چهار ساعت به طول انجامید با موفقیت همراه بوده به طوریکه موفق شدیم قسمت چپ کبد او را برداشته اما قسمت راست کبد در سلامت کامل حفظ شد که می‌تواند عملکرد خوبی را برای این بیمار به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: بیمار ما نباید از برداشته شدن لوپ چپ کبد نگران باشد چرا که قسمت راست می‌تواند فعالیت‌های مربوط به کبد را در بیمار انجام دهد که امیدواریم ظرف یک هفته بیمار صحت و سلامتی کامل خود را بازیابد.

عرب‌زاده خاطر نشان کرد:‌ در این عمل جراحی نادر سعی شد خون داخل کبد و دیگر ضایعات پاکسازی شده و فرد از ناراحتی و دردهای مستمر خلاصی پیدا کند تا سلامتی او همچنان برقرار باشد.

انتهای پیام/62001/ک20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول