اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی:

بال شکسته عقاب طلایی در بجنورد جراحی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: بال شکسته عقاب طلایی در بجنورد عمل جراحی شد.

بال شکسته عقاب طلایی در بجنورد جراحی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، حسین آبسالان اظهار کرد: یک بهله عقاب طلایی بالغ و جوان که با آسیب‌دیدگی از ناحیه بال چپ دچار شکستگی استخوان‌های درشت نی و نازک نی شده بود توسط یکی از علاقه‌مندان به حیات وحش تحویل اداره کل شد.

وی با بیان اینکه عمل جراحی بر روی بال این پرنده ارزشمند با اعلام آمادگی آقای گنجی پزشک متخصص ارتوپد که فردی علاقه‌مند و دوستدار حیات وحش می‌باشد با موفقیت انجام شد افزود: در این عمل حدوداً یک‌ساعته که در کلینیک دامپزشکی دکتر نقدی‌پور و با همکاری دکتر هادی شریف دامپزشک علاقه‌مند به حیات وحش، پلاتین‌گذاری استخوان درشت نی پرنده انجام گرفت و تمام هزینه‌های عمل جراحی نیز توسط دکتر گنجی و دکتر شریف پرداخت شد.

وی تصریح کرد: پس از عمل جراحی، عقاب طلایی به اداره کل حفاظت محیط زیست انتقال یافت تا پس از عمل تحت مراقبت‌های بعد از جراحی قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد این اقدام به عنوان یک فعالیت تیمی در عرصه درمان حیات وحش آسیب دیده به عنوان یک الگوی موفق مورد توجه و اقبال دوستداران حیات وحش قرار گیرد.

به گزارش فارس، قرار است تا از تمام اقدامات درمانی این عقاب تا زمان آزادسازی فیلم و گزارش تهیه شود.

انتهای پیام/63002/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول