اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان خبر داد

افتتاح ساختمان پزشکی قانونی انزلی و رودبار

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان گفت: ساختمان پزشکی قانونی در انزلی و رودبار شهریور امسال افتتاح می‌شود.

افتتاح ساختمان پزشکی قانونی انزلی و رودبار

فریبرز آیتی فیروزآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ساخت پزشکی قانونی استان در انزلی و رودبار، اظهار کرد: این پروژه تا کنون بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و شهریور امسال افتتاح می‌شوند.

وی درباره دیگر پروژه‌های عمرانی در دست احداث پزشکی قانونی گیلان، افزود: پروژه پزشکی قانونی صومعه‌سرا با 40 درصد پیشرفت فیزیکی و پروژه شهرستان تالش با 15 درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است.

این مسئول به چشم‌اندازهای توسعه پزشکی قانونی گیلان در سالهای 92 و 93 اشاره کرد و گفت: بحث توسعه تجهیزات آزمایشگاهی و روش‌های تخصصی با احتساب تکمیل پروژه لاکان که دارای آزمایشگاه DNA است از جمله برنامه‌های مهم اداره کل پزشکی قانونی استان برای سال‌های 92 و 93 است.

وی با بیان اینکه تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه مذکور یکی از ضروریات استان است، خاطرنشان کرد: با توجه به اقدام‌هایی که در سال 90 برای راه‌اندازی آزمایشگاه DNA در استان صورت گرفته است، امیدواریم سال آینده این آزمایشگاه راه‌اندازی و بسیاری از مشکلات برطرف شود.

آیتی فیروزآبادی، نیاز به احداث پل مکانیزه در مقابل ساختمان اداره کل پزشکی قانونی گیلان را یکی از نیازهای اساسی استان دانست و متذکر شد: برخی از مشکلات که با آن درگیر هستیم مربوط به حوزه‌های نزدیک و مرتبط با پزشکی قانونی است.

وی ادامه داد: بیشتر مراجعان به اداره کل پزشکی قانونی استان افراد مصدوم و یا کسانی هستند که با کمک ویلچر و عصا حرکت می‌کنند و تردد از عرض خیابان برای آنها مشکل است.

مدیرکل پزشکی قانونی با تأکید بر اینکه آمار تصادفات در این منطقه بسیار افزایش یافته است، اذعان کرد: با احداث پل زودگذر در میدان رازی رشت سرعت خودروها در زمان تردد از این مسیر بسیار افزایش یافته است و قطعاً با احداث پل مکانیزه و سهولت تردد برای مراجعان به ویژه افراد مصدوم آمار تصادفات نیز کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به قانون جدید مجازات‌های اسلامی کشور یادآور شد: درباره قانون مجازات‌های اسلامی جدید که از اردیبهشت امسال لازم‌الاجرا شده است نشست‌هایی با حضور مسئولان دادگستری و دادسراها برگزار شده است.

به گفته آیتی‌فیروزآبادی، در این قانون تغییراتی در زمینه مسئولیت‌های پزشکی، قصور پزشکی، نحوه دادرسی و... مطرح شده که امیدواریم با تعامل مناسب بین تمام دستگاه‌های قضایی قانون جدید مجازات‌های اسلامی به بهترین نحو ممکن در استان اعمال شود.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول