اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش اسدآباد خبر داد

ثبت‌نام 11 هزار دانش‌آموز در شهرستان اسدآباد

رئیس آموزش و پرورش اسدآباد گفت: تاکنون 11 هزار نفر دانش‌آموز در مدارس شهرستان اسدآباد ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 11 هزار دانش‌آموز در شهرستان اسدآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، جعفر دهبانی‌بصیر بعد از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد با بیان اینکه از 17 هزار نفر دانش آموز شهرستان تاکنون 11 هزار نفر در سامانه آموزش و پرورش برای ادامه تحصیل ثبت‌ نام کردند، اظهار داشت: ثبت‌‌نام دانش‌آموزان تا 15 تیرماه ادامه دارد.

وی از افزایش 200 دانش‌آموز کلاس اولی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: تاکنون یک‌هزار و 650 دانش‌آموز کلاس اولی ثبت‌‌نام کردند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد به یک‌هزار و 800 نفر برسد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد با بیان اینکه سال گذشته 823 دختر و 883 پسر کلاس اولی در شهرستان تحصیل کردند، افزود: این تعداد دانش‌آموز در 130 مدرسه تحصیل کردند که از این تعداد مدرسه 80 آموزشگاه مختلط و 51 مدرسه مستقل است.

دهبانی‌بصیر با بیان اینکه برای ثبت‌نام در مقاطع ابتدایی و هنرستان‌ها مبلغ 20 هزار تومان برای کتاب، بیمه و پوشه گرفته می‌شود، افزود: البته این مبلغ 18 هزار و 500 تومان بوده که علی‌الحساب یک‌هزار و 500 تومان به آن اضافه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: والدین و دانش‌آموزان برای کمک‌های خود به مدارس نیز می‌توانند در صورت تمایل در طول سال مبالغی را پرداخت کنند.

فرماندار اسدآباد نیز با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت در سطح مدارس در قالب طرح هجرت 3، گفت: سال گذشته 18 میلیون و 400 هزار تومان برای زیباسازی و تعمیرات 22 مدرسه در نظر گرفته شد اما تاکنون هیچ‌گونه اعتباری برای این امر اختصاص نیافته است.

حمزه عبدکوند ادامه داد: در صورت تأمین این اعتبارات و همچنین بودجه جدید زیباسازی 30 مدرسه در دستور کار طرح هجرت 3 قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش 60 درصد دانش‌آموزان باید به سمت رشته‌های فنی و کار و دانش سوق داده شوند تصریح کرد: بیشترین متقاضی مدارس در رشته‌های تجربی است که می‌طلبد دانش‌آموزان برای بازار کار در آینده به سمت دیگر رشته‌ها سوق دهیم.

انتهای پیام/89008/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول