اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باز هم رسانه‌ها به کمک طبیعت در کهگیلویه و بویراحمد آمدند

صابری: اجازه نمی‌دهیم کسی به پارک جنگلی یاسوج دست‌درازی کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که بسیاری از تصمیمات خود را مدیون رسانه‌ها است، گفت: بعد از رود بشار اینک نوبت پارک جنگلی است که اجازه ندهیم کسی نسبت به آن دست‌درازی کند.

صابری: اجازه نمی‌دهیم کسی به پارک جنگلی یاسوج دست‌درازی کند

سید حسین صابری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به جلسه امروز خود با مسئولان در ارتباط با پارک جنگلی و تصرفاتی که ممکن است در آن صورت گرفته باشد اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین بار مشکلاتی که احیاناً در زمینه تصرفات و تجاوز به پارک جنگلی یاسوج ممکن است وجود داشته باشد را از زبان برخی همکاران رسانه‌ای شما شنیدم.

وی ادامه داد: بر همین اساس امروز نشستی را با مسئولان از جمله منابع طبیعی برگزار کردیم و پس از آن به اتفاق آن‌ها بازدیدی از پارک جنگلی این شهر داشتیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پارک جنگلی یاسوج یکی از ظرفیت‌های بزرگ گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با 870 هکتار عرصه‌های جنگلی است که جوابگوی بسیاری از نیازهای استان در آینده خواهد بود.

وی عنوان کرد: باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود و لازم است که زیرساخت‌ها در آن توسط مسئولان مرتبط هر چه سریع‌تر تدارک دیده شود.

صابری با قدردانی از رسانه‌ها که مشکلات را به خوبی بیان می‌کنند، تصریح کرد: از رسانه‌ها شنیدیم که پارک جنگلی به هر علت توسط افراد مسئول و غیرمسئول مورد تعرض قرار گرفته است.

مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که به تنهایی نمی‌توانیم مشکلات را بررسی و پیگیری کنیم، خاطرنشان کرد: در همین بحث آزادسازی رود بشار به کمک مردم و رسانه‌ها انجام شد.

صابری از بازدید خود و تصمیماتی که در این خصوص گرفته شد سخن به میان آورد و اظهار داشت: قرار شد هر کسی به هر معنا که قسمتی از پارک را تصرف کرده و نرده‌کشی و یا فنس‌کشی کرده‌اند مستندات قانونی را ظرف یک هفته به استانداری ارسال کنند.

وی افزود: وقتی مستندات خود را فرستادند و پس از بررسی اگر کسی یا ارگانی به صورت قانونی حقی داشته در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود و در غیر این صورت تصمیم قانونی گرفته می‌شود.

صابری به واگذاری بخشی از پارک جنگلی که در محدوده شهر واقع شده به اداره مسکن و شهرسازی قدیم اشاره کرد و گفت: آن‌ها هم تصرفاتی در این پارک دارند که باید اسناد و مدارک خود را به کمیته مستندسازی استان ارائه دهند.

وی به تصمیم دیگری در همین زمینه اشاره کرد و گفت: به شهرداری تأکید کردیم تا اجازه صدور هیچ‌گونه مجوز ساخت و سازی تا اطلاع ثانوی در محدوده پارک داده نشود و هر گونه تغییری بر اساس طرح مصوب پارک باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از سفارش خود به گردشگری و میراث فرهنگی در همین زمینه گفت و افزود: اگر می‌خواهند زیرساختی برای گردشگر در این پارک ایجاد کنند حتماً در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری باید به تصویب برسد.

صابری با تأکید بر این‌که اجازه هیچگونه دخل و تصرفی در این پارک را به احدی نخواهیم داد، تصریح کرد: پارک جنگلی متعلق به همه مردم این شهر و البته استان است و همان‌گونه که دست معترضین به رود بشار را کوتاه کردیم جلوی متجاوزین به پارک جنگلی را هم خواهیم گرفت.

انتهای پیام/2571/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول