اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگی زرین از افتخار آفرینی جوانان قمی

ساخت نخستین دستگاه ردیاب و افزاینده خورشیدی در قم

نخستین دستگاه ردیاب و افزاینده «invertering» نیروگاه برق خورشیدی با مدیریت مربی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای امام حسین (ع) استان قم و جمعی از کارآموزان این مرکز تولید و ساخته شد.

ساخت نخستین دستگاه ردیاب و افزاینده خورشیدی در قم

محمد جوکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، به ساخت دستگاه ردیاب و افزاینده invertering نیروگاه برق خورشیدی در استان قم اشاره و ابراز کرد: این دستگاه برای نخستین‌بار در سطح کشور توسط کارآموزان کارگاه ساخت و تولید مرکز شماره پنج آموزش فنی و حرفه‌ای امام حسین(ع) ساخته شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های این دستگاه بیان داشت: تمام پنل‌های خورشیدی که در کشور وجود دارد به صورت ثابت است ولی این دستگاه به صورت متحرک طراحی شده و با چرخش خورشید پنل تغییر وضعیت داده و در مقابل تابش نور خورشید قرار می‌گیرد.

مربی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای امام حسین (ع) استان قم ادامه داد: این نخستین دستگاهی است که در بین کشورهای غرب آسیا ساخته شده و با توجه به تغییراتی که در مکانیسم آن ایجاد شده، بهبود عملکرد آن در مقایسه با نمونه خارجی مشهود است.

وی با بیان قیمت نمونه خارجی این دستگاه تصریح کرد: قیمت نمونه خارجی پنل خورشیدی بین 6 هزار تا 19 هزار دلار است که می‌توانیم این دستگاه را تا 50 درصد ارزان‌تر در کشور تولید کنیم.

جوکار با اشاره به حمایت نهاد ریاست جمهوری از تولید این دستگاه گفت: این پنل خورشیدی اکنون در نمایشگاه علم و فناوری انرژی‌های نو به نمایش درآمده است.

وی با بیان اینکه تولید این پروژه از ابتدا تا پایان هفت ماه زمان برده است تصریح کرد: دستگاه ردیاب و افزاینده نیروگاه برق خورشیدی اکنون مراحل پایانی ثبت اختراع را می‌گذراند تا برای انعقاد قرارداد برای تولید انبوه آماده شود.

مجری طرح ساخت «دستگاه ردیاب و افزاینده نیروگاه برق خورشیدی» ابراز امیدواری کرد که با ثبت این اختراع و تولید انبوه آن گام نوینی در عرصه اقتصادی و تولید ملی بر داشته شود.

انتهای پیام/78005/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول