اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری افغانستان و پاکستان/۱۳

باغ جناح؛ زیباترین بوستان پاکستان+تصاویر

ایالت «پنجاب» پاکستان دارای باغ‌ها و جنگل‌های زیادی است اما باغ جناح جزو باغ‌های منحصر به فرد این ایالت محسوب می‌شود که به عنوان یادگاری از بنیانگذار پاکستان در شهر لاهور خودنمایی می‌کند.

باغ جناح؛ زیباترین بوستان پاکستان+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در لاهور، باغ جناح یکی از زیباترین باغ‌های پاکستان است که در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب واقع شده است.

قبل از اینکه باغ مورد نظر باغ جناح نام‌گذاری شود با نام «لارنس گاردن» شناخته می‌شد. این باغ دارای مسجد و کتابخانه بزرگی است که بعد تغییر نام آن به باغ جناح، احداث شدند.

این باغ قبل از جدایی پاکستان از هند یکی از مراکز گردشگری پررونق در شبه‌قاره هند محسوب می‌شد و به همین علت تمام ضروریات مورد نیاز گردشگران خارجی در آن فراهم است.

باغ جناح دارای رستوران، زمین کریکت و تنیس بوده و در نزدیکی بزرگترین باغ‌وحش پاکستان قرار دارد.

اولین بار فردی به نام جان «لارنس» این باغ را بین سال‌های 1864 تا 1869 احداث کرد که هدف وی از این اقدام جمع‌آوری گونه‌های مختلف گیاهی در هندوستان به ویژه انواع درختان پرورشی و گل‌ها بود.

بعدها حاکمان هند و پاکستان زمین باغ را وسعت داده به گونه‌های گیاهی آن افزودند. در حال حاضر باغ جناح دارای 150 گونه مختلف درخت، 140 نوع بوته تزئینی، 50 گونه گل، 30 نوع درخت پیوندی و حدود 100 گیاه مختلف است.

هر ساله حدود یک هزار نوع انواع گیاه در باغ جناح کاشته می‌شود و در هر فصل از سال گیاهان خاصی در باغ پرورش می‌یابد که بر جذابیت‌های آن می‌افزاید.

باغ جناح دارای 4 تپه مصنوعی است که عبور آب از این تپه‌ها به زیبایی باغ می‌افزاید.

این باغ جزو باغ‌های تراز اول جهان است که چند مرکز مطالعاتی بین‌المللی نیز در آن احداث شده و از نظر مطالعات گیاه شناسی از اهمیت زیادی برخوردار است.

در سال 1970، «بانو قدسیه» رمان‌نویس سرشناس پاکستانی باغ جناح را محور رمان‌های جذاب خود قرار داد که این موضوع موجب شهرت هرچه بیشتر آن شد.

همچنین مزار یک صوفی شیعه مذهب نیز در این باغ واقع شده است که همین موضوع این مکان را به یک مکان زیارتی نیز تبدیل کرده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول