اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری افغانستان و پاکستان/۸

روستای «سیدپور» پاکستان، تلفیقی از دنیای مدرن و سنتی+فیلم و عکس

خبرگزاری فارس: روستای گردشگری سیدپور واقع در نزدیکی اسلا‌م‌آباد، از مناطق دیدنی پاکستان است که زیبایی‌های آن از همان ورودی جاده روستا مشخص می‌شود.

روستای «سیدپور» پاکستان، تلفیقی از دنیای مدرن و سنتی+فیلم و عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آّباد، روستای زیبای سیدپور پاکستان که تلفیقی از معماری سنتی و مدرن را در خود جای داده است، یکی از مناطق گردشگری این کشور به‌شمار می‌رود.

دروازه بزرگ و قدیمی سید پور که از 3 درب متصل به هم تشکیل شده است به گردشگرانی که برای بازدید از این منطقه خوش ‌آب و هوا و تاریخی به این روستا می‌آیند، خوشامد می‌گوید.

به محض ورود به سید پور ساختمان‌های قدیمی ساخته شده از چوب و گل را مشاهده می‌کنیم که رستوران‌ها و هتل‌های مختلفی نزدیک این عمارت‌های تاریخی ساخته شده است.

برای دیدن بناهای تاریخی سید پور باید از پله‌های پهن و سنگی دوره سلسله پادشاهی مغول عبور کنیم.

گرچه عبور از پله‌های این قصرهای قدیمی دشوار است اما وقتی به بالای قصر می‌رسیم مشاهده گل‌‌های صورتی رنگ و منظره زیبای سید پور از این ارتفاع شما را به یاد داستان‌های قدیمی و شهرهای افسانه‌ای می‌اندازد.

کاشی‌کاری‌های داخل مساجد معابد و قصر‌های این منطقه نمایانگر معماری ایرانی در عصر مغول است که با سبک هندی در آمیخته و جلوه خاصی به ساختمان‌های تاریخی منطقه می‌‌بخشد.

سید پور نمایانگر پیوند دنیای سنتی با دنیای پیشرفته امروز است؛ پذیرایی به سبک امروز اما در رستوران‌هایی که به سبک سنتی ساخته شده بسیار خوشگوار است.

در این شهر معبد «گرهمشاله»، گردواره(معابد سیک‌ها) و مساجد مسلمانان که قدمت آن به بیش از 200 سال قبل بر می‌گردد همه در کنار هم دیده می‌شوند.‌

سید پور یکی از مراکز عمده سفالگری در پاکستان است و ظروف سفالی این روستا را می‌توان یکی از بهترین سوغات‌های این منطقه دانست.

در بخشی از این روستا ماکت قطاری را می‌بینیم که برای تزیین آن از چوب و سفال استفاده شده است و نشان دهنده هنر و ذوق هنرمندان روستای سید پور است.

با اینکه مردم پایتخت در بیشتر فصل‌های سال برای گذراندن تعطیلات راهی سید پور می‌شوند اما روستای سید پورد در فصل بهار جلوه خاصی دارد.

در این فصل دیوار گلی بناهای تاریخی با سبزه و گل پوشانده می‌شود و به نظر می‌رسد طبیعت با گل‌های صورتی رنگ و سبزه، قصرهای قدیمی و خانه‌های مردم را تزیین کرده است.

در سیدپور می‌توان بسیاری از جنبه‌های گردشگری از جمله بناهای تاریخی، آب و هوای خوب، غذاهای سنتی و تازه، سفالگری و صنایع دستی بهره‌مند شد.

در بخش ذیل، تصاویری از این روستای زیبا را مشاهده می‌کنید:

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول