اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نشست زلزله 20 فروردین شنبه خبر داد

ایران سومین کشور پرمخاطره جهان از نظر حوادث طبیعی / هر دقیقه 2 زمین لرزه در جهان

دبیر علمی نشست زلزله 20 فروردین شنبه و طسوج با بیان اینکه در هر دقیقه دو زمین لرزه در جهان اتفاق می‌افتد، گفت: ایران رتبه سوم پرمخاطره‌ترین کشور جهان را داراست.

ایران سومین کشور پرمخاطره جهان از نظر حوادث طبیعی / هر دقیقه 2 زمین لرزه در جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدجواد بلورچی صبح امروز در آغاز نشست هم اندیشی زلزله 20 فروردین ماه شنبه و طسوج که در سالن دانشکده نفت و گاز دانشگاه خلیج فارس در جریان است اظهار داشت: از 43 مخاطره طبیعی در جهان 32 مورد در ایران اتفاق می‌افتد که 5 مخاطره آن شامل زلزله، سیل، خشکسالی، زمین لغزش و نشست زمین عمده‌ترین حوادث طبیعی در ایران است.

وی با بیان اینکه ایران رتبه سوم پرمخاطره‌ترین کشور جهان را داراست، تصریح کرد: در قرن اخیر شاهد روند افزایش ثبت مخاطرات هستیم که این امر ناشی از تجهیزات مناسب برای ثبت وقایع است هر چند مخاطرات طبیعی هم افزایش یافته است.

دبیر علمی نشست هم اندیشی زلزله 20 فروردین ماه شنبه و طسوج خاطرنشان کرد: با وجود افزایش مخاطرات طبیعی اما شاهد کاهش تلفات هستیم که ناشی از اقدامات مختلف برای پیشگیری از تلفات ناسی از وقایع طبیعی است.

بلورچی تاکید کرد: امکانات عمومی و نهادهای مهم نباید در مناطق پرخطر در زمینه حوادث طبیعی مستقر باشند تا در صورت بروز حوادث مشکلات کمتر باشد.

هر دقیقه 2 زمین لرزه در جهان اتفاق می‌افتد

وی با بیان اینکه در هر دقیقه دو زمین لرزه در جهان اتفاق می‌افتد، گفت: سالانه بیش از یک میلیون نفر در جهان در اثر حوادث طبیعی جان خود را از دست می‌دهند.

بلورچی افزود: در 10 سال گذشته 780 هزار نفر در ایران بر اثر حوادث طبیعی جان خود را از دست دادند و حدود 2 میلیون نفر نیز آسیب دیدند.

دبیر علمی نشست هم اندیشی زلزله 20 فروردین ماه شنبه و طسوج خاطرنشان کرد: بیش از 10 میلیون نفر در ایران در معرض خطر زلزله هستند و این امر نشان می‌دهد جانمایی‌های ما برای توسعه نامناسب بوده است.

بلورچی گفت: 16.5 درصدی تلفات انسانی ناشی از زمین لرزه به ایران اختصاص دارد در حالی که ایران یک درصد از خشکی جهان را در اختیار دارد.

انتهای پیام/66006/ح30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول