اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن منهای 61 کیلوگرم

کاراته‌کای قمی به نشان برنز انتخابی تیم ملی دست یافت

کاراته‌کای قمی موفق به کسب عنوان سوم و نشان برنز مسابقات کاراته انتخابی تیم ملی رده سنی جوانان کشورمان شد.

کاراته‌کای قمی به نشان برنز انتخابی تیم ملی دست یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا قاضی در وزن منهای 61 کیلوگرم موفق به کسب مقام سوم و نشان برنز پیکارهای انتخابی تیم ملی کاراته رده سنی جوانان کشورمان شد و بدین ترتیب شانس قم را برای داشتن یک نماینده در پیکارهای قهرمانی آسیا زنده نگه داشت.

این در حالی است که رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کاراته کشورمان در دو رده سنی نوجوانان و جوانان به صورت همزمان برگزار می‌شد و هدف این بود که برترین‌های هر وزن به اردوی تیم‌های ملی اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا دعوت شوند.

به همین دلیل نسبت به دوره‌های قبل برگزاری این مسابقات تعداد کاراته‌کاهای مطرح از استان‌های مختلف در این انتخابی حضور یافته بودند و از قم نیز بیش از تعداد انگشتان یک دست در این انتخابی حضور داشتند اما در نهایت علیرضا قاضی در بین برترین‌ها قرار گرفت.

علیرضا قاضی یکی از سه نماینده کاراته استان قم در مسابقات سال گذشته کاراته قهرمانی آسیا به شمار می‌رود، در حالی که این کاراته‌کای جوان و خوش آتیه در دوازدهمین دوره این رقابت‌ها در تاشکند ازبکستان در جدال با کاراته‌کاهای مطرح قاره کهن به مقام نخست رسید و موفق به کسب مدال طلا شد.

قاضی با تجربه‌ای گرانبها که از حضور در مسابقات سال گذشته قهرمانی آسیا داشت در انتخابی تیم ملی در وزن منهای 61 کیلوگرم به عنوان یکی از چهره‌های خوش آتیه کاراته قم، با حریفان مبارزه کرد و با درخشش خود جواز حضور در اردوی تیم اعزامی به پیکارهای قهرمانی آسیا را به دست آورد.

بدین ترتیب این کاراته‌کای جوان در کنار دانیال زحمت کش و فرزام شفیعی هر دو از هیئت کاراته استان گیلان به عنوان سه نفر برتر وزن منهای 61 کیلوگرم برای حضور در اردوی تیم ملی کاراته رده سنی جوانان انتخاب شدند تا از بین آنها یک نفر برای حضور در رقابت‌های آسیایی گزینش شود.

رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در سال 2013 در نیمه دوم سال جاری برگزار می‌شود و کشور امارات از کاراته‌کاهای مدعی کسب عنوان قهرمانی و قرار گرفتن بر روی سکوهای اول تا سوم اوزان مختلف بخش کومیته و فرم‌های هر رده سنی در بخش کاتای قهرمانی آسیا پذیرایی خواهد کرد و علیرضا قاضی در بخش کومیته یا مبارزه تلاش می‌کند نماینده اعزامی هیئت کاراته استان قم به این مسابقات باشد.

انتهای پیام/78002/و30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول