اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 5 وزن

حریفان کاراته‌کاهای قمی در راه اعزام به مسابقات آسیایی مشخص شدند

کاراته‌کاهای قمی حریفان خود را در مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کاراته رده‌های سنی نوجوانان و جوانان پسر کشور شناختند.

حریفان کاراته‌کاهای قمی در راه اعزام به مسابقات آسیایی مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در فاصله کمتر از سه ماه دیگر به زمان برگزاری پیکارهای کاراته قهرمانی آسیا هم‌اکنون انتخابی تیم‌های ملی اعزامی به این دوره از مسابقات مهم‌ترین موضوع و سوژه داغ ورزش کاراته کشور به شمار می‌رود.

این در حالی است که ملی‌پوشان کاراته کشورمان قرار است در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا شرکت کنند و به همین منظور هدف کادر فنی این تیم‌ها شناخت برترین‌های حال حاضر کاراته کشور برای کسب افتخار در مهم‌ترین میدان آسیایی سال 2013 کاراته آسیا است.

به غیر از تیم ملی کاراته رده سنی بزرگسالان کشورمان که تقریباً ترکیب خود را برای حضور در مسابقات آسیایی شناخته است، ترکیب تیم‌های ملی رده‌های سنی نوجوانان و جوانان کاراته کشورمان برای این پیکارها هنوز مشخص نیست و به همین خاطر انتخابی تیم ملی در این دو رده سنی برگزار می‌شود.

برای همین منظور سالن شهید کبکانیان تهران در روزهای آغاز تیرماه پذیرای کاراته‌کاهای دعوت شده از سوی فدراسیون کاراته در انتخابی تیم‌های ملی کاراته نوجوانان و جوانان کشورمان است تا به این ترتیب ترکیب تیم ملی اعزامی به مسابقات آسیایی مشخص شود.

این رقابت‌ها روزهای ششم و هفتم تیرماه در حالی به انجام می‌رسد که از سوی فدراسیون کاراته اسامی نفرات دعوت شده در هر دو رده سنی نوجوانان و جوانان اعلام شده و هشت کاراته‌کا به نمایندگی از هیئت کاراته استان قم به روی تاتامی می‌روند.

البته از بین هشت کاراته‌کای قمی بعضی از آنها در یک وزن در کنار هم قرار دارند و حتی احتمال رویارویی آنها با یکدیگر وجود دارد اما آنچه که مشخص است در وزن منهای 57 کیلوگرم علیرضا خدری نماینده کاراته قم باید با کاراته‌کاهایی از استان‌های آذربایجان غربی، البرز، قزوین، گیلان، فارس، تهران، کرمانشاه و زنجان به رقابتی جدی بپردازد.

در وزن منهای 70 کیلوگرم رده سنی نوجوانان انتخابی تیم ملی کاراته نیز محمدرضا نجاتی نماینده قم با حریفانی از استان‌های مرکزی، هرمزگان، گیلان و مازندران رقابت می‌کند تا یکی از آنها عضو تیم ملی در مسابقات آسیایی شود.

در انتخابی تیم ملی رده سنی جوانان و در وزن منهای 68 کیلوگرم سه کاراته‌کای قمی در کنار هم قرار دارند و احتمال رویارویی آنها با یکدیگر وجود دارد، این نفرات مجید خان عینی، علیرضا قاضی و امیرحسین جوادی هستند که باید با رقبایی از تهران، گیلان، اردبیل، همدان، مازندران، زنجان، البرز، فارس و سیستان و بلوچستان مسابقه دهند.

در وزن منهای 76 کیلوگرم علی نجفی دارنده مدال برنز نوجوانان جهان در سال 2011 باید به عنوان نماینده قم با حریفانی از استان‌های اصفهان، گیلان، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمانشاه، همدان، تهران، مازندران و گلستان به رقابت بپردازد.

در وزن به اضافه 76 کیلوگرم نیز روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم تیرماه سال جاری دو کاراته‌کای قمی یعنی مسعود رحیمی و سجاد شمس با حریفانی از تهران، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، گیلان، مرکزی و مازندران رو‌به‌رو می‌شوند.

انتهای پیام/78002/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول