اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست گیلان خبر داد

وجود 20 منطقه حفاظت شده شکار ممنوع در گیلان

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از وجود 20 منطقه شکار ممنوع زیرپوشش این نهاد خبر داد.

وجود 20 منطقه حفاظت شده شکار ممنوع در گیلان

امیر عبدوس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وجود مناطق حفاظت ‌شده در استان اظهار کرد: در گیلان پنج منطقه حفاظت شده، شش منطقه شکار ممنوع، پنج پناهگاه حیات‌وحش، سه اثر طبیعی ملی و یک پارک ملی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در مجموع 20 منطقه تحت مدیریت محیط زیست گیلان است، افزود: مجموع اراضی این مناطق 213 هزار هکتار است که 14 درصد هکتار اراضی استان را شامل می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با تصریح بر اینکه مقررات خاصی بر اراضی حاکم است، اذعان کرد: اسناد این اراضی از منابع طبیعی بوده و هر گونه صید و شکار در آنها ممنوع است.

وی درباره تخلفات صید و شکار پرندگان در گیلان گفت: سال گذشته 4 هزار و 813 مورد صید غیرمجاز و آبزیان در استان کشف شد.

عبدوس 484 مورد از اینها را شکار پرندگان، 259 مورد زنده‌گیری پرندگان ذکر کرد.

وی زنده‌گیری پرندگان را جزو تخلفات شکار صید در گیلان عنوان کرد و یادآور شد: در این زمینه برخورد قانونی با متخلفان صورت گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از کشف 42 مورد زنده‌گیری پستانداران و 13 مورد خرید و فروش حیات وحش زنده در استان خبر داد.

این مسئول، کشف 28 مورد سلاح غیرمجاز و 199 مورد سلاح مجاز که در راه غیرمجاز استفاده می‌شد، در گیلان خبر داد و افزود: صدور پروانه شکار پرندگان آبزی را تنها در زمستان صادر می‌کنیم و از این روند از اول مهر تا 15 اردیبهشت ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه پروانه صید برای دو روز در هفته صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: 3 هزار و 874 مورد پروانه شکار در گیلان صادر شد که سه هزار و 247 مورد ماهیگیری با قلاب بود.

عبدوس واگذاری آب‌بندان‌ها را از جمله اقدام‌ها ذکر کرد و آن را یکی از روش‌های مترقی برشمرد و متذکر شد: 82 مورد در تالاب انزلی اقدام به واگذاری آب‌بندان‌ها شد و این روش برای بهره‌برداری از تالاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته وی، سال گذشته 386 نفر در 82 آب‌بندان استان اشتغال یافتند و فعالیت آنها حفاظت از آب‌بندان‌ها و بهره‌مندی مناسب از این عرصه بوده است.

انتهای پیام/2300/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول