اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تعامل نمایندگان سابق و فعلی مجلس راهکاری برای توسعه

تعامل نمایندگان سابق و جدید مجلس شورای اسلامی راهکار مناسبی برای استفاده همه‌جانبه از ظرفیت‌های حوزه انتخابیه محسوب می‌شود.

تعامل نمایندگان سابق و فعلی مجلس راهکاری برای توسعه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وظایف و اهدافی که بر طبق قانون بر عهده دارند می‌توانند نقش کلیدی در توسعه حوزه انتخابیه داشته باشند و استفاده از ظرفیت‌های نمایندگان سابق نیز می‌تواند در دستیابی به این اهداف کمک قابل توجهی محسوب شود.

تداخل وظایف از آسیب‌هایی است که می‌تواند به ایجاد و یا تقویت ارتباط نمایندگانی سابق و جدید حوزه‌های انتخابیه که در مقطعی از زمان رقیب انتخاباتی بودند خلل ایجاد کند که ایجاد راهکارهای قانونی و استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی برای توسعه می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

انتشار نامه سیدعلی ادیانی با موضوع موافقت وزیر نفت با اختصاص کمک میلیاردی برای توسعه گازرسانی به مناطقی از شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی موجب واکنش‌های موافق و مخالف در فضای سیاسی استان مازندران و شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی شده است.

موافقان بر استفاده از حضور این نماینده مجلس دوره گذشته در وزارت نفت برای توسعه حوزه انتخابیه تاکید دارند و مخالفان این دیدگاه بر تداخل وظایف و لزوم استفاده قانونمند از ظرفیت‌ها تاکید دارند.

برای استفاده از تجربیات نمایندگان گذشته مجلس، اتاق فکر تشکیل شود

عزت الله اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به تجربیات مناسب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان مجلس وظیفه ملی دارند و حضور وزرا و برنامه‌ریزی برای توسعه را در حوزه انتخابیه هماهنگ می‌کنند.

نماینده سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس هشتم با بیان اینکه مسئولان استانی و نمایندگان برای استفاده از تجربیات و راهکارهای موردنظر نمایندگان دوره‌های قبلی مجلس، اتاق فکر استانی تشکیل دهند، افزود: بعد از اتمام مجلس پنجم به حضور نمایندگان مجلس ششم رفتم و مجموعه پیگیری‌ها و اطلاعات و تجربیات قابل استفاده را به آنان ارائه کردم و قول ارائه تجربیات قابل استفاده و مورد تقاضا را به آنان دادم.

وی که سابقه ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم را در کارنامه خود دارد، خاطرنشان کرد: در ابتدای مجلس نهم هم به نمایندگان جدید برای ارائه اطلاعات و تجربیات خود درباره کارخانه نساجی و کک‌سازی قول همکاری دادم و این آمادگی در همه زمینه‌ها همچنان وجود دارد.

اکبری با اشاره به اینکه اصل بر آن است که دوره نمایندگی ما به اتمام رسید و نماینده جدید اگر صلاح بداند می‌تواند از تجربیات و اطلاعات ما استفاده کند، گفت: اگر نمایندگان مجلس نهم حوزه انتخابیه کمک ما را تاثیرگذار می‌بینند اطلاع دهند تا برای تسریع در سرعت پروژه‌ها و در اختیار قرار دادن اطلاعات و تجربیات به آنان اقدام کنیم.

عدم کسب توفیق حضور در مجلس را تعطیلی خدمت‌رسانی به مردم نمی‌دانم

سیدعلی ادیانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به اینکه به استناد مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی در حوزه قانونگذاری و نظارت به عنوان موفق‌ترین نماینده استان مازندران از مجلس اول تا هشتم از بین نمایندگانی که بار اول وارد مجلس شده‌اند، بودم، گفت: به بیان مدیران ارشد استانی و ملی اعتبارات ملی قابل توجه به پروژه‌های حوزه کشاورزی، گاز، برق، راه، صنعت، آموزش، امور بازنشستگان، آب، اماکن مذهبی و طرح هادی در روستاها با پیگیری اینجانب به حوزه انتخابیه‌ام اختصاص یافت.

نماینده سوادکوه و قائمشهر و جویبار در مجلس هشتم با تاکید بر اینکه ارتقای سطح تقسیمات کشوری یکی از فعالیت‌های من در مجلس دوره گذشته بوده است، افزود: پیگیری ارتقای لاریم به بخش مستقل در شهرستان جویبار و ارتقای قراخیل و خطیر کلا و باغ دشت و قادیکلا و چمازکتی به شهر که به نحو مطلوبی در وزارت کشور پیگیری شد و ارتقای بخش کیاکلا به شهرستان کیاکلا نیز در آن دوره مورد پیگیری قرار گرفت و تقاضای ارتقای شهر الاشت و زیراب به بخش مستقل و ارتقای بخش شیرگاه به سوادکوه شمالی که عین نام «سوادکوه شمالی» تقاضا شد که بخش پایانی کار با پیگیری دولت و نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی شاهد تحقق برخی از آنها بوده‌ایم.

وی افزود: هر چه یک منطقه جغرافیایی ارتقا یابد موجب ایجاد ظرفیت‌های جدید و تقویت زیرساخت‌ها و تسهیل در ارتباط مردم و مسئولان و اشتغالزایی خواهد بود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم کسب توفیق در خدمت‌رسانی به مردم در سنگر مجلس را تعطیلی خدمت‌رسانی به مردم استان و حوزه انتخابیه نمی‌دانم، خاطرنشان کرد: جایگاه نمایندگان مجلس با توجه به رای مردم قابل احترام است و اگر هم جایگاهی داشته باشم به اعتبار رایی است که مردم در مجلس هشتم به من داده‌اند، بر خود فرض می‌دانم در هر مقامی که باشم به آنان خدمت کنم، زیرا خودم را بدهکار مردم و نظام می‌دانم.

ادیانی به صعب‌العبور بودن مسیر گازرسانی از شیرگاه به زیراب اشاره کرد و افزود: گازرسانی از شیرگاه به زیراب و پل سفید پیگیری انتقال گاز به محوریت «آلاشت و ولو پی» قبل از پایان مجلس هشتم انجام شده است و فاز مطالعاتی و انتخاب پیمانکار آن به انجام رسیده بود و با اخذ اعتبار توسط اینجانب مبلغ 10 میلیارد ریال به حساب شرکت گاز استان واریز شده بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس هشتم با اشاره به اینکه مرحله مطالعاتی گازرسانی به کسلیان، رجه، ورسک و لفور تا قبل از پایان مجلس هشتم به اتمام رسیده بود، یادآور شد: تقاضای مردم با تکیه بر ظرفیت بنده که متعلق به مردم بوده است این بود که کارهای ناتمام گذشته را پیگیری کنم و بر همین اساس نامه‌ای را برای وزیر نفت تنظیم کردیم تا از تسهیلات ویژه در گازرسانی به شهرستان بهره‌مند شویم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: وزیر نفت با پرداخت 6 میلیارد تومان برای مرحله دوم گازرسانی به آلاشت و گازرسانی به روستاهای محور؛ لفور، رجه، کسلیان، ورسک و ولوپی موافقت کرد.

وی که سابقه ریاست بر مجمع نمایندگان استان مازندران را در کارنامه خود دارد، بر لزوم استفاده از استعدادهای مختلف برای اعتلای استان و حوزه انتخابیه تاکید کرد و افزود: با شناختی که از نمایندگان حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار در مجلس نهم دارم مطمئنم که آنها از پیگیری ما در جهت خدمت‌رسانی به مردم خوشحالند و دیدگاه منفی در این باره ندارند.

ادیانی با بیان اینکه در طول خدمتم در مجلس از ظرفیت‌های نمایندگان گذشته استفاده می‌کردم، یادآوری کرد: بخشی از اتفاقات مبارکی که در حوزه انتخابیه شاهد بوده‌ایم را مدیون راهنمایی‌ها و تجارب نمایندگان گذشته می‌دانم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در پایان فعالیت مجلس هشتم بر مساعدت نمایندگان جدید برای استفاده از توان و قدرتی که به امانت از مردم به ما سپرده شده بود، تاکید کرده‌ام، افزود: آمادگی خود را کما فی‌السابق برای همکاری با نمایندگان استان در مجلس به منظور توسعه و پیشرفت مازندران و حوزه انتخابیه اعلام می‌کنم.

باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه استان استفاده کنیم

سیدهادی حسینی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با تاکید بر اینکه منطقه ما آنقدر محروم است که باید از همه ظرفیت‌های آن برای توسعه استفاده کرد، گفت: باید از ظرفیت‌های نمایندگان مجلس، مدیران، کارشناسان و مسئولان قبلی و حال حاضر برای توسعه استان و شهرستان استفاده کنیم.

نماینده سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی بداخلاقی‌ها در زمان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، افزود: فشار برای کلنگ‌زنی بدون مجوز و تبلیغات خاص برای افراد خاص را شاهد بودیم و اگر دوست عزیزی کاری را مورد نظر داشت در زمان مسئولیت خودش انجام می‌داد و تبلیغات آن را اجرا می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر کار دیگران را با نام خودمان تبلیغ کنیم، بداخلاقی است، یادآوری کرد: من و کمال علیپور معتقدیم که هر کاری که برای توسعه در منطقه انجام شود به برکت خون شهدا و دعای مردم و حق مردم است و کسی برای تشکیل فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها هیچ بنری از دو نماینده سوادکوه و قائم شهر و سوادکوه شمالی و جویبار و سیمرغ در این باره برای حوزه انتخابیه نصب نشده است.

حسینی با بیان اینکه کسی نباید فعالیت‌ها را مصادره به مطلوب کند و به خودش نسبت دهد، افزود: اگر کسی می‌توانست در زمان خودش کاری انجام می‌داد و از ترس یک شهر، دور شهر دیگری را خط نمی‌کشید و الان در حال حاضر این ترس ریخته شده است و دو نماینده از آینده ترسی ندارند و معتقدند که به مردم بدهکارند.

نماینده سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی به اختلافات بالاتجن و ارطه و عدم تبدیل شهر زیراب به بخش در گذشته اشاره کرد و یادآور شد: اگر زیراب در گذشته به بخش تبدیل می‌شد، بحث استقرار فرمانداری در آن می‌توانست مورد پیگیری قرار گیرد که این گونه نشده بود.

وی با تقدیر از عزت‌الله اکبری یکی از دو نماینده سوادکوه در مجلس شورای اسلامی که با تماس تلفنی قول همکاری و ارائه تجربیات را به من ارائه داد، یادآور شد: اقدام این نماینده سابق مجلس، اخلاقی و زیبا بود و کسانی که در زمان انتخابات برای دوستان خانوادگی پرونده‌سازی می‌کنند و زحمات مردم را به نام خود به رخ آنان می‌کشند بیانگر آن است که بداخلاقی‌های زمان تبلیغات انتخابات مجلس نهم دوباره نمایان شده است و مردم این اختلافات را نمی‌پسندند.

حسینی، حسادت را یکی از دلایل بداخلاقی‌های اخیر توصیف کرد و یادآور شد: ارتباط نزدیک و برادرانه دو نماینده حوزه انتخابیه و کنار گذاشتن اختلافات گذشته موجب حسادت برخی‌ها را فراهم کرده است و ما هم ادعایی درباره فعالیت‌ها نداریم و آن را حق مردم می‌دانیم و هر کسی که قصد سهم بری دارد، قضاوت آن با مردم خواهد بود.

تعامل نمایندگان ادوار مجلس با نمایندگان مازندران در مجلس ضعیف است

کمال علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به اینکه عدم تعامل نمایندگان ادوار گذشته با نمایندگان فعلی از ایراداتی است که از گذشته تاکنون در کشور وجود داشته است، گفت: نمایندگان ادوار گذشته برخی از استان‌ها به صورت مقطعی به مجلس می‌آیند و با نمایندگان استان خود تعاملاتی دارند ولی این تعاملات برای مازندران ضعیف است.

نماینده سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به کارگروه‌ها و مشاوران خود بر لزوم استفاده از تجربیات و نقطه‌نظرات نمایندگان گذشته تاکید کرده‌ام، افزود: ما آمادگی خود برای استفاده از نظرات و تجربیات نمایندگان گذشته اعلام کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه علاقه‌مندم از تجربیات و توانایی‌های نمایندگان ادوار مجلس استفاده کنم، افزود: به مجمع نمایندگان استان مازندران پیشنهاد استفاده از توانمندی‌های نمایندگان ادوار مجلس را ارائه داده‌ام.

علیپور با اشاره به وجود دفتر ادوار نمایندگان در مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش تعامل نمایندگان سابق با نمایندگان فعلی شد و خاطرنشان کرد: هیچ نماینده استانی یا حوزه انتخابیه برای تبادل اطلاعات یا تجربیات با ما ارتباط برقرار نکرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم با اشاره به پیگیری چند باره با سیدعلی ادیانی برای برگزاری جلسه مشترک، گفت: به تاخیر انداختن چند باره برگزاری این جلسه توسط ایشان مانع برگزاری چنین جلسه‌ای شد.

وی نمایندگان قبلی را کارشناس حوزه انتخابیه توصیف کرد و بر استفاده از توانمندی‌های نمایندگان گذشته تاکید کرد و افزود: نامه گرفتن از وزیر دلیلی بر اجرای برنامه‌ها نیست و اختصاص تسهیلات قالب و ردیف دارد و در خارج از مجلس هم نمی‌توان آن را اخذ کرد و اگر هم درصدی از پول را وزیر مدیریت می‌کند باید با هماهنگی مدیران دستگاه‌ها و مجلس باشد.

علیپور خاطرنشان کرد: تا نگاه شخصی در فعالیت‌ها وجود دارد استان ما توسعه نخواهد یافت و گله‌مندی برخی از دوستان از اقدام جناب آقای ادیانی در تهیه و انتشار نامه به وزیر را شاهد بودیم ولی من چندان ناراحت نیستم و مردم همه رفتارهای ما را قضاوت می‌کنند.

==============

گزارش از عمران اکبرنژاد

==============

انتهای پیام/86020/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول