اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی کردستان خبر داد

اجرای 229 پروژه محرومیت‌زدایی در کردستان/ اعزام 50 گروه جهادی

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس از اجرای 229 پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی با استفاده از اعتبارات سفر رهبری و قرارگاه جهاد اقتصادی سپاه در استان خبر داد.

اجرای 229 پروژه محرومیت‌زدایی در کردستان/ اعزام 50 گروه جهادی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهران محمدی شنبه‌شب در جلسه ستاد طرح هجرت 3 استان کردستان در سنندج اظهار داشت:‌ اجرای پروژه‌های عمرانی در راستای محرومیت‌زدایی و کمک به توسعه مناطق روستایی و محروم استان از مهم‌ترین اهداف سازمان بسیج سازندگی است.

این مسئول با اشاره به اجرای 229 پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی طی سال گذشته با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال خبر داد و عنوان کرد: 60 میلیارد ریال از این بودجه از محل اعتبارات استانی و سفر مقام معظم رهبری به استان و 10 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه تأمین شده است.

به گفته وی، اعتبار 160 پروژه از این تعداد از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و اعتبارات استانی تامین شده که شامل احداث 39 زمین ورزشی، 64 واحد دهیاری و یک دهنه پل روستایی، دو پروژه آبرسانی روستایی، تعمیر و بهسازی شش رشته قنات و سه واحد خانه محروم و همچنین ساماندهی 9 مزار شهدا در روستاهای استان است.

اجرای 106 پروژه محرومیت‌زدایی از اعتبارات سپاه

رئیس سازمان بسیج سازندگی کردستان همچنین از اجرای 106 پروژه عمرانی در نقاط روستایی از محل قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه خبر داد و خاطرنشان کرد: احداث پنج واحد مدرسه روستایی، احداث هفت زمین ورزشی با مشارکت اداره‌کل ورزش و جوانان و پنج واحد مدرسه با مشارکت سازمان نوسازی مدارس و 72 واحد مسجد روستایی از جمله این پروژه‌هاست.

به گفته محمدی، احداث 11 دهنه پل روستایی، یک باب غسالخانه، احداث دو واحد خانه عالم، یک واحد خانه ایتام و سه باب سرویس بهداشتی از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا است.

ارائه خدمت به بیش از 25 هزار نفر از مردم مناطق روستایی

وی اعزام گروه‌های جهادی دانشجویی و سایر اقشار به منظور خدمت‌رسانی به مردم در مناطق محروم با محوریت اقشار بسیج و هجرت دانش‌آموزی را محور دوم اقدامات انجام شده توسط این سازمان عنوان کرد و افزود: در سال گذشته بیش از 50 گروه جهادی به مناطق محروم اعزام شده و در حوزه‌های سلامت، آموزشی، عمرانی، بهداشت و فرهنگی فعالیت داشتند.

به گفته رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس، در سال گذشته بیش از یک هزار و 870 نفر در این طرح شرکت و به 25 هزار نفر از مردم مناطق روستایی خدمت ارائه کرده‌اند.

تعمیر و بهسازی 200 مدرسه

محمدی در ادامه از تعمیر و بهسازی 200 مدرسه در اردوهای دانش‌آموزی هجرت در سال گذشته در این استان خبر داد و بیان داشت: بیش از 7 هزار نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان بسیجی در قالب این اردوها در سال گذشته در سطح استان فعالیت داشته‌اند.

این مسئول راه‌اندازی قرارگاه جهاد اقتصادی در سطح استان با هدف توسعه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و بیان داشت: ترویج و تبیین محورهای تولید در حوزه‌های کشاورزی و شناسایی و معرفی بیش از 5 هزار متقاضی اجرای طرح‌های کشاورزی از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است.

به گفته رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس، 2 هزار و 600 طرح از این تعداد در کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان‌ها تصویب و در حال اجرای سیر مراحل برای واگذاری تسهیلات و راه‌اندازی طرح‌ها است.

وی در پایان به بیان برخی خواسته‌های بسیج سازندگی استان پرداخت و خواستار واگذاری بحث عمران روستاها، تامین اعتبار مورد نیاز اتمام 65 پروژه‌ سالن ورزشی که از پیشرفت 50 درصدی برخوردار هستند، واگذاری مرمت و بهسازی 30 واحد مسجد روستایی، واگذاری مرمت مزار شهدا به صورت تک مزار و تخصیص 600 میلیون تومان از سرفصل اعتبارات برای بحث طرح هجرت دانش‌آموزی استان شد.

محمدی در پایان بر سوق‌دادن اردوهای هجرت خاصه اقشار مختلف به سمت اقتصاد مقاومتی شد و اذعان داشت: رفع موانع و تسریع در روند صدور مجوز طرح‌های اقتصاد مقاومتی متقاضیان از سوی دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط را ضروری دانست.

انتهای پیام/79002/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول