اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان خبر داد

کسب رتبه اول کردستان در جذب اعتبارات عمرانی

استاندار کردستان با اشاره به تنگناهای موجود در خصوص کمبود اعتبارات، از کسب رتبه نخست کشوری استان در جذب اعتبارات عمرانی خبر داد.

کسب رتبه اول کردستان در جذب اعتبارات عمرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی شنبه‌شب در جلسه اردوهای طرح هجرت که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد اظهار کرد: علاوه بر هزینه‌کرد اعتبارات عمرانی اختصاصی به استان، اعتبارات دیگری هم جذب و در راستای توسعه استان هزینه شده است.

به گفته استاندار کردستان، با همه تنگناها و مشکلاتی که ظرف دو سال اخیر در بحث بودجه‌ای وجود داشت اما اقدامات مجموعه دستگاه‌های استان قابل تقدیر است و این از قدرت بالای ریسک‌پذیری مدیران ناشی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم که برگشت اعتبارات ظلم به مردم است لذا قدرت ریسک در مدیران را بالا می‌بریم تا اعتبارات اختصاصی استان را در چارچوب قانون و مقررات هزینه نمایند و روند توسعه کردستان را تسریع ببخشند.

شهبازی همچنین به جذب 320 میلیارد تومان اعتبارات توسعه بخش کشاورزی در استان اشاره و جایگاه استان در این زمینه را نیز در کشور نخست عنوان کرد و گفت: این موفقیت بستر را برای افزایش تولید و رونق‌بخشی به کشاورزی و اقتصاد استان فراهم می‌کند.

استاندار کردستان یادآور شد: ضمن اینکه انتقاد بر دولت در جاهایی وارد است اما کارهای خوبی در استان انجام شده است که شایسته تقدیر است.

شهبازی گفت: توقع من از مجموعه مدیران برای کار بیشتر است و گرنه مدیران هر آنچه را که در وسع و توان دارند برای خدمت به مردم این استان بکار می‌گیرند.

وی در ادامه به خدمات بسیج سازندگی در استان اشاره و تصریح کرد: حرکت‌ها و کارهای بسیج با وجود امکانات محدود شایسته تقدیر است و ما به عنوان مسئولان استان این خدمات را ارج می‌‌نهیم.

استاندار کردستان اضافه کرد: سال گذشته تعامل خوب بین ادارات اجرایی و بسیج منجر به کارهای خوب شد که انتظار می‌رود دستگاه‌های اداری در قالب چارچوب‌ها و ضوابط و برای انجام کارهای بیشتر از سال گذشته تعامل خود را با بسیج سازندگی افزایش دهند.

وی ظرفیت استان به ویژه در بحث نیروی انسانی را بسیار بالا توصیف و بر استفاده بهینه از این ظرفیت خوب در زمینه توسعه استان تاکید کرد.

شهبازی گفت: بسیج سازندگی باید علاوه بر اجرای طرح‌های کوچک و زودبازده در زمینه اجرای طرح‌های بزرگ هم وارد شود چرا که ثابت شده است که این سازمان از توان بیشتری برخوردار است.

استاندار کردستان ادامه داد: برای اتمام طرح‌های نیمه تمام از اعتبارات سال 92 به بسیج سازندگی کمک خواهیم کرد.

وی در ادامه به بحث انتخابات و حضور مردم استان کردستان در این حماسه سرنوشت‌ساز اشاره‌ کرد و گفت: در صورتی آمار افراد واجد شرایط رأی دادن که برای کار در خارج از استان به سر می‌برند به آمار رأی دهندگان اضافه شود، بیش از 85 درصد مردم در انتخابات حضور داشتند.

شهبازی در پایان خلق حماسه سیاسی را بسترساز حماسه اقتصادی خواند و گفت: همین مردم و مسئولان که حماسه سیاسی را خلق کردند در خلق حماسه اقتصادی هم نقش‌آفرینی خواهند داشت.

انتهای پیام/79001/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول