اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

شهر شیراز هنوز کارهای زیادی دارد/ به ماندن و رفتن فکر نمی‌کنم

شهردار شیراز با بیان اینکه شهر شیراز هنوز کارهای زیادی دارد، گفت: بیش از ماندن و رفتن خودم، جلو رفتن یا عقب ماندن شیراز برایم مهم است.

شهر شیراز هنوز کارهای زیادی دارد/ به ماندن و رفتن فکر نمی‌کنم

علیرضا پاک فطرت امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: از تصمیمات شورای جدید اطلاعی ندارم و بنده تا زمانی که در این سمت باشم کار خود را انجام می‌دهم.

وی افزود: نگاهی به کلان‌شهرها در دیگر استان‌ها و حتی برخی شهرهای همسایه شیراز نشان می‌دهد که این شهر هنوز به کارهای بسیاری نیاز دارد. 

پاک فطرت تصریح کرد: به هر روی، بنده طبیعی است که مایل باشم چند سال تجارب خود در مدیریت شهری را با ثبات به پیش ببرم، چراکه به خوبی نیز نقاط قوت و ضعف این سیستم را می‌شناسم.

وی بیان کرد: هر پروژه‌ای که افتتاح شود و لبخندی را بر لب مردم بنشاند، برای ما از هر امری شادی‌آور‌تر بوده و صد البته قانونگذار وظایف را مشخص کرده و اگر کسی برای کار خود شرط و شروط تعیین کند، تعارف کرده است. 

مدیر ارشد شهری شیراز ادامه داد: شورای شهر باید بودجه را تصویب و رویکرد شهرداری اعم از اینکه عمرانی، فرهنگی، ترافیکی یا محله‌محوری باشد را نیز تعریف کند و ایجاد هماهنگی بین سیستم شهرداری با شورای جدید مدتی زمان می‌برد.

پاک فطرت ابراز داشت: هنر مدیر این است که در شرایط سخت کار کند و با همان وضعیت اقلیمی، شاخصه‌های فرهنگی و اجتماعی موجود نتیجه بگیرد که کسب امتیاز در شرایط ایده‌آل و با سوت تماشاچی‌ها مدیریت نیست.

وی، هدف قانونگذار از افزایش نفرات شورا را شکل‌گیری پارلمان محلی دانست و گفت: اگر در مشهد، تهران و شیراز و برخی شهرهای دیگر تعداد نفرات شورا افزایش یافته برای این است که شورای شهر داشته باشیم و به شورای شهرداری اکتفا نکنیم. 

شهردار شیراز اذعان داشت: جایگاه شورا باید به گونه‌ای باشد که دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند آب و فاضلاب و برق و بهداشت شهری و حتی راهنمایی و رانندگی مسائل خود را در آن تصویب کنند یا حداقل به اطلاع شورا برسانند.

وی تصریح کرد: وضعیت نباید این‌گونه باشد که شهرداری جایی را آسفالت کند و چند روز بعد مخابرات همان‌ جا را برای پروژه‌ای بکند. 

پاک فطرت اضافه کرد: اگر شورای کلان‌شهری به این سمت برود موفق است که تنها با بالا بودن افق دید شورا شهرداری نیز اصلاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شورای دور سوم شیراز بهتر از دوره اول و دوم بود و کمی در مسائل کلان مدیریت شهری وارد شد، اما لازم است که دولت نیز از جایگاه شوراها حمایت کند. 

وی تصریح کرد: 20 خدمت باید به مدیریت یکپارچه شهری واگذار شود و شورا حتی می‌تواند در مباحث شهری اداراتی مانند ارشاد و محیط زیست را نیز با مدیریت شهر هماهنگ کند. 

وی اظهار امیدواری کرد که حتی روزی برسد که خانه سالمندان نیز زیر نظر شورا و شهرداری اداره شود.

به گزارش فارس، بسیاری از شهروندان شیرازی و کارشناسان شهرسازی اعتقاد دارند پاک فطرت یک سر و گردن از شهرداران قبلی شیراز بالاتر بوده و اگر قرار باشد فردی جایگزین وی شود باید این توان را داشته باشد که بالاتر و بهتر از استاندارد او عمل کند.

انتهای پیام/2448/ذ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول