اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا خبر داد

فعالیت 21 خانه قرآن در نکا

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا از فعالیت 21 موسسه و خانه قرآن در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 21 خانه قرآن در نکا

حجت‌الاسلام محمدعلی الیاسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا اظهار داشت: باید نسبت به گسترش معارف اسلامی و قرآنی در سطح جامعه اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید نسبت به گسترش معارف اسلامی و قرآنی در سطح جامعه اهتمام بیشتری داشته باشیم.

الیاسی با بیان اینکه قرآن کتاب آسمانی همه مسلمانان است و عمل به دستورات این کتاب الهی در واقع موجب سعادت و سربلندی انسان در دنیا و آخرت می‌شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سه موسسه قرآنی با سه شعبه و 16 خانه قرآن زیر نظر این اداره فعال هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا ادامه داد: طرح نهضت قرآن‌آموزی با قوت دنبال می‌شود و در این رابطه آموزش‌های مختلف قرآنی در سنین مختلف در دست اقدام است.

الیاسی در ادامه به برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند در طرح اوقات فراغت تابستان توسط این اداره اشاره کرد و یادآور شد: برنامه‌های مطلوبی برای کودکان، نوجوانان و جوانان در فصل تابستان در قالب هسته فرهنگی و بوستان معرفت در دست اقدام است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا همچنین از برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های تخصصی تفسیر موضوعی نهج‌البلاغه خبر داد و ابراز داشت: کلاس‌های تفسیر موضوعی نهج‌البلاغه با هدف ترویج فرهنگ قرآن و نهج‌البلاغه، آشنایی هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان با معارف اسلامی و استفاده از دریای بیکران معارف موجود در نهج‌البلاغه در شهر و روستاهای این منطقه برگزار می‌شود.

الیاسی عنوان کرد: گسترش زمینه‌های آموزش، ترجمه و مفاهیم این کتاب ارزشمند و آشنا ساختن هر چه بیشتر مردم به ویژه نسل جوان با نهج‌البلاغه و اندیشه‌های امیرالمؤمنین (ع) از مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 170 هیئت مذهبی زیر نظر این اداره در شهرستان فعال هستند، متذکر شد: ساخت خانه‌های عالم، برگزاری طرح اوقات فراغت، نظارت بر مؤسسات و خانه‌های قرآنی، امور مبلغان، هیئت‌های مذهبی و... از جمله اموری است که بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است که امیدواریم با اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه موفق باشیم.

انتهای پیام/86002/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول